V reklame na novinku účinkoval Michael Schumacher, ktorý vysvetľoval, ako na štyroch metroch dĺžky umiestniť šesť ľudí a batožinový priestor. Ale ani to nepomohlo pochopiť dizajn nezvyčajne tvarovaného auta.
Talianska automobilka v roku 1998 predstavila nové MPV, ktoré bolo iné ako všetko ostatné a vnútro skôr usporiadaním pripomínalo americké krížniky zo šesťdesiatych rokov. Multipla dokázala odviezť troch v prednom rade a troch v zadnom.
Dizajn ako taký bol v odborných kruhoch prijatý pozitívne, Multipla bola dokonca vystavená v Múzeu moderného umenia v New Yorku v roku 1999. V rovnakom roku ho Top Gear zvolil za Auto roka. Ale napríklad Simon Cowell o ňom povedal, že trpí nejakou chorobou.
Najkontroverznejším prvkom auta boli predné reflektory. Hmlovky mali miesto dole v nárazníku, stretávacie svetlá žiarili nad nimi. Nízka kapota vytvárala hranu pod čelným sklom, kde okrem znaku našli miesto diaľkové svetlá.
Lenže jedinečné autá majú zriedka ľahký život. Výborné usporiadanie sedadiel a batožinový priestor s objemom 430 litrov pri aute s dĺžkou pod 4 metre neprilákali správne množstvo zákazníkov. Nepomohli ani moderné naftové motory JTD, či možnosť pohonu na stlačený zemný plyn, či koncept s elektrickým pohonom.
Fiat Multipla - usporiadanie interiéri si facelift nechal Zdroj: Fiat
Dizajn si v roku 2004 vyžiadal facelift, ktorý Multiple prepožičal konvenčnejšie tvary. Po modernizácii už dokázala splynúť s davom obyčajných áut. Výroba sa skončia v roku 2010 bez priameho nasledovníka. Celkovo vzniklo 122 129 kusov. Rovnaký systém vnútorného usporiadania potom využila Honda pri modeli FR-V.
Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.