Ferrari 550 Maranello bolo od sedemdesiatych rokov a 365 GTB/4 Daytona prvým autom výrobcu, ktorý mal dvanásťvalec pod prednou kapotou. O Maranelle niektorí posmešne hovorili ako o veľkej Toyote, súdiac podľa výzoru.

Veľké kupé začalo svoju púť ako ročník 1996. Aj keď bolo považované za nástupcu 512 M, motor vzadu hovoril niečo iné. V tej dobe však Ferrari disponovalo dvoma modelmi, extrémnym F50 a menším 355 s osemvalcom umiestneným v strede. Takže nakoniec predsa zaplnilo medzeru vytvorenú pre kupé s motorom V12.

Zovňajšok základnou líniou odkazoval na Daytonu, ale tvary neboli také jednoduché, ako v sedemdesiatych rokoch. Ferrari pridelilo Maranellu aj priestranný interiér. Síce malo stále iba dve sedadlá, ale do kufra vošiel celý golfový vak.

Každý z 3083 kusov mal pod prednou kapotou motor V12 so štyrmi ventilmi na valec. Celkový objem bol 5474 centimetrov kubických. Výkon 357 kW (485 k) a krútiaci moment 568 Nm samozrejme prechádzali na zadné kolesá.

S veľkým dvanásťvalcom kupé vážiace 1690 kilogramov dokázalo šprint na stovku zvládnuť za 4,2 sekundy a cifra 160 km/h sa na tachometri objavila 9,6 sekundy od štartu. Kupé pokračovalo ďalej až k méte 320 km/h. Na krotenie výkonov použila automobilka ventilované brzdy s priemerom 330 mm vpredu a 310 vzadu.

Na autosalóne v Paríži, v roku 2000 sa objavila aj otvorená verzia auta s názvom 550 Barchetta. Dvojmiestne auto bez strechy bolo pravým roadsterom a svojim spôsobom nemalo žiadnu pevnú strechu. Malo iba softtop, ktorý bol len núdzovým riešením do rýchlosti 110 km/h. Celkový počet roadsterov bol 448.

Ferrari 550 Maranello nahradilo v roku 2002 veľmi podobné kupé 575M.

Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na ETREND.sk.
Prečítajte si všetky.

Foto – Ferrari