Nástupca hranatého modelu s označením 400, ktorý sa prestal predávať a vyrábať už v roku 1989 na seba nechal čakať až do roku 1992. Vtedy však prišlo elegantné kupé s vyváženými proporciami a najlepším dizajnérskym prvkom, ktorý už na dnešných autách nie je, s vyklápacími svetlami.

Karoséria navrhnutá Pininfarinom mala dva písmenové dodatky. Buď niesla dve písmená GT, alebo tri GTA. Rozdiel medzi verziami bol v použitej prevodovke. Kým GT malo šesťstupňový manuál s otvorenou kulisou, automat v GTA disponoval iba štyrmi stupňami.

Pod prednou kapotou sa objavil agregát s kráľovským usporiadaním V12 a objemom 5,5 litra. Mal zovretie valcov 65 stupňov, čo znamenalo, že bol odvodený od šesťvalca Dino, pretože normálne Ferrari používalo zovretie 60 stupňov v predchodcovi. So štvorventilovou technikou a riadiacou jednotkou Bosch ponúkal agregát 325 kW (442 k).

Názov modelu prevzalo Ferrari z objemu motora, každý jeden valec má presne 456 mililitrov. Traduje sa, že práve tento motor patril medzi tie najspoľahlivejšie aj napriek vysokému výkonu. S 1690 kilogramov vážiacou karosériou dokázal šprintovať na stovku za 5,2 sekundy a maximálne sa dostal na 302 km/h.

V roku 1998 prišiel facelift modelu, ktorý priniesol názov zmenený na 456M a nový tvar prednej časti so širšími svetlami.  Aj v interiéri prišlo pár menej výrazných retuší, ale koža Connolly zostala. Výkon bol úplne rovnaký ako na začiatku, ale Ferrari zmenilo poradie zapaľovania jednotlivých valcov kvôli vyrovnanejšiemu behu.

Ferrari 456M GT - automat nevyzeral tak dobre ako manuál s otvorenou kulisou Zdroj: Ferrari

Celkovo bolo vyrobených 3289 kusov až do roku 2003, kedy ako nástupca prišiel model 612 Scaglietti. Medzi najzaujímavejšie verzie modelu 456 patria tie, ktoré karosáreň Pininfarina postavila pre brunejského sultána. Ten si okrem kabrioletu objednal aj kombi a sedan. Každý jeden kus ho, podľa odhadov, stál okolo 1,5 milióna amerických dolárov.

Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.