Auto výrobca predstavil na autosalóne v Paríži v roku 1968. Nový model nahradil 275 GTB/4. V tej dobe upútala Daytona najmä dizajnom, ktorý bol radikálne odlišný od áut, ktoré Ferrari ponúkalo. Síce bola stále pod taktovkou štúdia Pininfarina, ale nové tvary si brali určitú inšpiráciu v modeloch Lamborghini.
Spočiatku mali Daytony predné svetlá ukryté pod akrylovým sklom, ale vzhľadom na nové predpisy v USA ich nahradili vyklápacie už v roku 1971. Zákon znel, že svetlá za krytom sú nelegálne. Dizajn auta bol vynikajúci, ale jeho hlavný dizajnér, Leonardo Fioravanti povedal, že ho spravil za 7 dní. To znie ako biblická narážka.
Koncepcia auta využívala motor umiestnený vpredu a pohon zadnej nápravy. Agregát bol evolúciou jednotky V12 Colombo z predchádzajúceho modelu 275 GTB/4. V12 DOHC s objemom 4,4 litra malo zovretie jednotlivých rád valcov 60 stupňov.
Číslo v názve pochádza z objemu jedného valca, ktorý mal presne 365 centimetrov kubických. So šiestimi karburátormi Weber a kompresným pomerom 9,3:1 dosahoval agregát 263 kW (357 k). To úplne bez problému stačilo na maximálnu rýchlosť 280 km/h a zrýchlenie na stovku za 5,5 sekundy.
Ferrari Daytona - kupé s novými tvarmi Zdroj: Historics at Brooklands
Auto s hmotnosťou 1200 kilogramov vydržalo na trhu 5 rokov. V roku 1973 ho nahradil model Berlinetta Boxer, ktorý už mal motor v strede za prednými sedadlami a iba dve miesta.
Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.