Jedným z pionierov využívajúcich pohon prednej nápravy bol francúzsky výrobca Citroën. Dalo by sa povedať, že práve túto koncepciu zdokonalil a zároveň priblížil širšiemu spektru zákazníkov. Začali s ňou modely označené ako Traction Avant, čo v je v preklade pohon prednej nápravy.

Prvé auto prezentoval výrobca vo svojom showroome v Paríži, v roku 1934. Hneď na to začala sériová produkcia. Model Traction Avant bol okrem pohonu prednej nápravy zaujímavý aj použitím samonosnej karosérie.

S výrobou nebolo všetko ružové. Vývoj si vyžiadal také množstvo prostriedkov, že automobilka vyhlásila koncom roka 1934 bankrot. Svoj príspevok k situácii malo aj prebudovanie 30 tisíc metrov štvorcových fabriky na novú technológiu výroby. Na záchranu však prišiel pneumatikársky gigant Michelin.

Výroba začala modelom 7A s motorom s objemom 1,3 litra. Ale hneď po dvoch mesiacoch ho nahradil 7B s 1,5 litrovým motorom. Tiež mal dva stierače namiesto jedného. Po ďalších 4 mesiacoch aj ten musel uhnúť verzii 7C s objemom motora 1,6 litra.

Okrem sedmičky sa koncom roka 1934 vyrábala aj jedenástka s 1,9 litrami a vrcholná 15-tka, ktorá mala až 2,8 litra a šesť valcov namiesto štyroch. Postupne sa do výrobného programu okrem štvordverovej karosérie dostali aj kabriolet a kupé.

Citroen Traction Avant - jednoduchý interirér Zdroj: Citroen

Do roku 1957 sa vyrobilo asi 760 000 kusov modelu Traction Avant. Nahradil ho fantastický Citroën DS.

Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.