Výsledok spoločného pôsobenia oboch automobiliek sa ukázal na autosalóne v Ženeve hneď dva roky po prevzatí Maserati. Ako model SM sa koncom toho istého roka začal predaj v domácom Francúzsku. Názov má viacero zdôvodnení. Niektorí tvrdia, že S pochádza z názvu Project S, pod ktorým sa auto vyvíjalo a M patrí Maserati. Tiež niektorí tvrdia, že názov je len skratka Série Maserati.
Citroën SM sa hneď stal vrcholom ponuky automobilky. Už nekonkuroval ľudovejším autám. Skôr pôsobilo v časti trhu, ktorú vtedy ovládali značky ako Porsche, Jaguar, Lotus, či Aston Martin. Ale v porovnaní s väčšinou z nich malo SM pohon prednej nápravy.
Už od začiatku bolo jasné, že podvozok bude zdieľať komponenty s DS. Ale nový posilňovač riadenia už nebol závislý na tlakoch v hydropneumatickom systéme. Už bol plne samostatný, ale taktiež hydraulický. To znamenalo, že ruky vodiča boli izolované od akéhokoľvek diania pod kolesami.
Citroen SM - interiér pôsobil futuristicky
Pod prednou kapotou bol spočiatku motor V6 s objemom 2,7 litra, ktorý bol aj v Maserati Merak. Neskôr, v roku 1973 objem vzrástol na tri litre. Bežne bol spriahnutý s manuálnou prevodovkou s piatimi stupňami. Avšak na požiadanie bola možnosť vybaviť SM trojstupňovým automatom.
Po 12 920 kusoch sa v roku 1975 skončila výroba vlajkovej lode. Bolo to dôsledkom prevzatia Citroënu Peugeotom. Ten sa najskôr zbavil Maserati a potom následne aj SM. Ako oficiálny dôvod boli nízke predaje v roku 1974 (294 kusov) a tiež plánovaný odchod DS, darcu komponentov, z ponuky.
Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.
Foto - Citroën