Skúšal to napríklad Renault s modelom Vel Satis či Kia s Opirusom. Reálne sa presadila Toyota so samostatnou značkou Lexus z deväťdesiatych rokov minulého storočia. Začiatkom tohto tisícročia sa o prelom pokúsil aj francúzsky Citroën.

Plán bol výborný, technológie patrili priamo do triedy, kam auto mierilo. Po odchode hranatej vlajkovej lode XM do histórie v roku 2000 vzniklo na tomto poste prázdne miesto. Zaplnil ho až model C6.

Samotný tvar nového modelu bol známy už v roku 1999, keď automobilka predviedla v Ženeve na autosalóne koncept C6 Lignage. V tej dobe všetci v Citroëne dúfali, že sériová výroba sa rozbehne už v roku 2001.

Na sériovú podobu bolo však treba čakať až do roku 2005. Drvivá väčšina prvkov z konceptu dizajnéra Jean-Pierrea Plouéa zostala rovnaká. Najväčšou zmenou boli spätné zrkadlá a tvar svetiel.

Skoro päťmetrové auto (4903 mm) prišlo, na vyššiu strednú triedu, s nezvyčajným tvarom. Síce vyzeralo ako liftback s otváracou zadnou časťou kompletne aj s oknom, ale bol to klasický sedan.

Tvar zadného okna vzbudzoval oprávnene diskusie. Nebol klasický, ale konkávny ako odkaz na historický model CX a niektoré modely Dodge zo šesťdesiatych rokov minulého storočia.

Automobilka dúfala, že C6 zvíťazí u zákazníkov vďaka inovatívnym technológiám. Veď vo výbave figuroval Head-up displej, výstraha pred opustením jazdného pruhu, natáčacie xenónové reflektory, hydropneumatický podvozok Hydractive III+ či automaticky výsuvný spojler.

Auto sa stalo hitom najmä medzi francúzskymi politikmi. Ako oficiálne auto ho používal Jacques Chirac aj Nicolas Sarkozy. Chirac dokonca jazdil na predprodukčnej verzii pred samotným predstavením.

Citroën C6 - mal konkurovať Audi A6 a BMW radu 5 Zdroj: Citroën

Výrobca mal ambiciózny plán vyrobiť až 20 tisíc kusov ročne, ale do konca roku 2012 sa celkový počet dostal na 23 384. Za ten čas sa pod prednú kapotu montovali šesťvalce na benzín 3,0 V6 (155 kW/210 k) aj na naftu 2,7 HDi (150 kW/204 k). Neskôr, v októbri 2006, pribudol štvorvalec 2,2 HDi (125 kW/170 k). V júni 2009 nahradil naftový šesťvalec 2,7 HDi nový motor 3,0 V6 HDi s výkonom 177 kW (240 k).

Po ukončení výroby v decembri 2012 ostala C6 bez nasledovníka. Čiastočne ho zastupuje DS5, ale oficiálne ho má nahradiť až pripravovaný model DS9.

Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.