Kačica sa vo výrobe udržala až do roku 1990, pričom štart bol tri roky po vojne. Od roku 1948 sa vyrobilo až 3,8 milióna kusov. Hovorí sa o viacerých požiadavkách na konštruktérov, ale nič z nich nie je oficiálne na papieri.

Jedno zo zadaní malo byť, že auto má byť schopné prepraviť štyroch ľudí a 50 kilogramové vrece zemiakov aj po rozoranej roli. K tomu sa má pridať nízka spotreba. Ďalšia nepísaná požiadavka mala byť o preprave košíka s vajíčkami bez rozbitia, samozrejme po rovnakom teréne. Traduje sa, že pri jednej z prezentácií chcel novinár v zákrute auto prevrátiť. Ale Kačica nie a nie na strechu aj napriek obrovskému náklonu karosérie.

Oproti Fau Vé Chrobáku mala Kačica jednu nezanedbateľnú výhodu. Konkrétne štyri dvere uľahčujúce lezenie na zadnú lavicu. Auto spočiatku poháňal dvojvalcový motor s deviatimi konskými silami. To je 6,6 kW.

Citroen 2CV - interiér luxusom neoplýval Zdroj: Citroen

Spotreba prvých modelov nebola vôbec zlá. Kačiciam stačili tri litre benzínu na sto kilometrov. Lenže vývoj sa nezastavil a pôvodný motor s objemom 0,375 litra nahradil väčší agregát s objemom 0,425 litra už v roku 1955. Následne sa objavila výkonnejšia a väčšia verzia s 0,602 litrami a 21 kW (28 k). To zvýšilo daňovú triedu na 3CV, ale názov 2CV zostal nezmenený.

Malé autá sa nedávno stretli v poľskom meste Torun, kde sa zletelo až 2 600 kačíc. Doleteli aj exempláre od protinožcov. Najbližší zlet bude v okolí Banskej Bystrice v posledný augustový víkend od 28. do 30. augusta 2015.

Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.