Chevrolet začal s výrobou pick-upu El Camino až dva roky po Forde. Ten ho predbehol Rancherom. Začiatok samotnej produkcie bol síce až v roku 1959, ale Harley Earl už o kupé-pick-upe hovoril v roku 1952. El Camino malo základ v sedane a ostalo rovnako ďaleko od zeme, len vzadu bola ložná plocha.

Druhá generácia z roku 1964 prešla od základov z Brookwoodu ku základom z Chevelle. Tiež ponúkla až 276 kW (375 k) z L78 Big Blocku. Základom v tej dobe bola trojstupňová manuálna prevodovka a za príplatok dvojstupňový automat.

Vo svojej tretej generácii začalo byť El Camino výrazne populárnejšie. Predával sa aj ako model SS s Big Blockom predchodcu. Od ostatných verzií sa líšil pásmi a vizážou prednej časti. Tretia generácia sa vyrábala od roku 1968 do roku 1972 a za ten čas zišlo z pásov 241 826 kusov.

Ešte úspešnejšia bola piata generácia predávaná od roku 1973 do roku 1977. Do novej etapy El Camino vstúpilo s kotúčovými brzdami na prednej náprave. Základom, výkonovým bol radový šesťvalec s objemom 4,1 litra a, na dnešnú dobu, vtipným výkonom 78 kW (105 k). Najvýkonnejšou alternatívou bol motor s objemom 7,4 litra, ale výkonom zníženým na 183 kW (245 k). V roku 1975 ho ešte znížili na 160 kW (218 k). Celkový počet kusov sa dostal na 267 494.

Chevrolet El Camino tretia generácia - interiér so športovým volantom Zdroj: Chevrolet

Posledná, piata generácia prichádzala s výzorom sedanov osemdesiatych rokov. Príliš hranaté tvary už nepôsobili tak dynamicky a z ponuky vypadol aj Big Block. Od roku 1982 bol novinkou naftový motor s objemom 5,7 litra a výkonom 77 kW (105 k). Najviac výkonu však ponúkal V8, znova s 5,7-litrovým objemom, konkrétne 130 kW (177 k). Posledná generácia bola najviac predávanou. Do sveta išlo až 329 190 kusov, za čo môže aj najdlhší životný cyklus generácie od roku 1978 po rok 1988.

V súčasnosti jediným autom, ktoré reálne využíva túto koncepciu je Holden Ute a Ford Falcon Ute v Austrálii.

Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.