Freelander z dielne britského Land Roveru bol oproti ostatným modelom značky vždy vnímaný ako ten najlacnejší a najmenej hodnotný (striktne terénny Defender je predsa len mimo štandardnej ponuky). Facelift sprevádzajúci auto do nového roku 2013 to má zmeniť a popri atraktívnom Evoque vrátiť Freelander späť do hry.

Súčasný model sa vyrába od roku 2006, pred dvoma rokmi prešiel poslednou modernizáciou. Šlo najmä o vylepšenie prednej masky a svetiel po vzore nového zovňajšku ostatných modelov značky. Dnes sa podľa portálu Auto.cz počíta najmä s vylepšením interiéru.

Ponuku motorov navyše opustí radový šesťvalec 3,2l a nahradí ho turbom dopovaný dvojlitrový štvorvalec s výkonom 241 koní (177 kW) a 340 Nm. Downsizing vládne svetu a ani britský výrobca nemôže byť výnimkou. Pravda, väčšina európskych zákazníkov aj tak siahne po naftových variantoch s výkonmi od 150 k (110 kW) po 190 k (140 kW).

Najväčšie úpravy sa udejú v interiéri, konkrétne v strede palubnej dosky. Staromódny vzhľad centrálnej konzoly nahradí niečo modernejšie a pribudnú aj štýlové ručičkové hodiny. Ostatné ostáva s menšími zmenami po starom, no všetky detaily robia z modernizovaného Freelanderu hodnotnejšie auto.

Výrobca nedávno predstavil aj úplne nový Range Rover, ktorý sa vzhľadovo priblížil k Evoque. Novinka je ľahšia ako predchodca napriek ešte väčším rozmerom. Menili sa aj motory, no najmä dizajn. Briti sa snažia z obrovského úspechu Evoque vyťažiť maximum na všetkých frontoch.

Foto – Land Rover