Tradičný výrobca luxusných offroadov neprichádza na parížske výstavisko s prázdnymi rukami. Do lúčov reflektorov svojej expozície postaví dosiaľ svoj najmenší model. S blížiacim sa termínom svetovej premiéry zverejnil prvé oficiálne fotografie trojdverovej verzie, ktorú charakterizuje ako cross-coupé.
S karosériou dlhou len 4 350 mm o 430 mm zaostáva za Range Roverom Sport. No pohotovostná hmotnosť 1 625 kg prezrádza, že z robustnosti konštrukcie tvorcovia novinky nezľavili. Priestorový komfort interiéru má držať krok so sedanmi strednej triedy. A ako sa na crossover patrí, vyrábať sa budú deriváty s pohonom predných kolies aj štvorkolky. Pohodlie cestujúcich preberie pod patronát pruženie Adaptive Dynamic. Od svojich väčších súrodencov Evoque si osvojil tiež systém Terrain Response, ktorým si môže vodič prispôsobovať jazdné vlastnosti a záberové schopnosti podľa charakteru terénu, v ktorom sa vozidlo pohybuje.
Úroveň novinky ďalej reprezentujú také položky výbavy, ako sú navigácia s pevným diskom, televízny tuner, DVD prehrávač, centrálna dotyková obrazovka s oddeleným obrazom pre vodiča a spolujazdca či hi-fi audiosystém s výkonom 825 W.
Repertoár pohonných jednotiek predbežne obsahuje tri prepĺňané štvorvalce. Na strane turbodieselov figurujú dva nové agregáty TD4 s jednotným zdvihovým objemom 2,2 l a dvoma hladinami maximálneho výkonu 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Oslovia tých, čo favorizujú ekonomiku prevádzky. Priemerná spotreba v kombinovanom cykle sa začína na úrovni 4,9 l/100 km. Na druhej strane prepĺňaný zážihový dvojliter Si4 s priamym vstrekovaním benzínu si zakladá predovšetkým na dynamike. S ním Land Rover Evokue akceleruje z pokoja na 96 km/h za 7,1 sekundy.
Model sa začne predávať v polovici budúceho roka.
Zdroj: 01
Zdroj: 04
Foto - Land Rover