Fiat Tipo je na trhu malých sedanov nováčik, ale spolieha sa na známe meno a za predchodcu sa dá považovať model Linea. Ten bol trojpriestorovým Grande Puntom. Nový model postupne doplní ešte hatchback a kombi. Ale v súčasnosti je v ponuke iba ako sedan.

Ponuka agregátov obsahuje 4 pohonné jednotky, dve benzínové a dve naftové. Benzínový základ kombinovaný s päťstupňovým manuálom je štvorvalec s objemom 1,4 litra a výkonom 70 kW (95 k). Nad ním je 1,6-litrový motor s výkonom 81 kW (110 k) kombinovaný výlučne s automatickou šesťstupňovou prevodovkou. Základná cena je stanovená na 11 740 eur.

Naftovú sekciu ponuky reprezentuje 1,3-litrový MultiJet s rovnakým výkonom ako základný benzín. Rovnako má aj päťstupňovú prevodovku. Pomyselný vrchol ponuky celkovo bude 1,6-litrový naftový agregát s výkonom 88 kW (120 k) a šesťstupňovým manuálom. Najlacnejší naftový agregát sa v aute predáva za 14 240 eur.

Na trhu bude musieť zabojovať o pozíciu s už zabehnutými modelmi:

Citroën C-Elysée/Peugeot 301

Francúzski zástupcovia segmentu môžu vyzerať vďaka poslednému stĺpiku karosérie trochu ťažkopádnejšie. Ale správna farba dokáže maskovať aj tento uhol. V ponuke je s benzínovým trojvalcom PureTech 82 , kde číslo napovedá výkon 60 kW (82 k). K nemu sa pridáva starší štvorvalec VTi 115 kombinovateľný aj s automatickou prevodovkou a naftový motor BlueHDI 100. Výhodou oboch modelov je základná cena 8990 eur pre Citroën a 8690 eur pre Peugeot.

Citroën C-Elysée Zdroj: Citroën

Dacia Logan

Najzávažnejším konkurentom bude určite Dacia Logan, ktorá cenou valcuje všetkých konkurentov. Začína s cenou 6590 eur s motorom 1,2 16V s 55 kW (75 k). Ale naozaj zaujímavá je cena s klimatizáciou a výbavou Arctica za 7790 eur s rovnakým motorom. Výkonnejší a modernejší 0,9-litrový trojvalec s turbom je tiež za prijateľných 8890 eur. Výkon 66 kW (90 k) je najvyšším v ponuke modelu, čím stráca niekoľko bodov. Práve Logan je považovaný za nástupcu Renaultu Thalia v rámci koncernu.

Dacia Logan Zdroj: Dacia

Renault Fluence

Aj keď je Fluence väčší, cenou konkuruje lepšie vybaveným verziám Tipa. Fluence je už starší model a čaká nástupcu, tak vypadla aj väčšia časť ponúkaných agregátov. Zostal benzínový 1,6 16V s 85 kW (115 k) a naftový dCi 110 s 81 kW (110 k). Základná cena je 13 790 eur. Cena je vrátane klimatizácie, rádia na CD s MP3 a USB.

Renault Fluence Zdroj: Renault

Seat Toledo

Španielsky brat Rapidu nie je úplne priamym konkurentom Tipa. Ale má šancu prilákať zákazníkov na niečo iné, na otváranie kufra. Je totiž liftback, čo znamená, že sa veko kufra otvára aj s oknom. Ponuka troch benzínových agregátov TSI siaha od 66 kW (90 k) až po 92 kW (125 k). Naftovú alternatívu predstavuje agregát 1,6 TDI s výkonom 85 kW (115 k). Cena základného Toleda je 12 290 eur, ale bez balíka výbavy neobsahuje klimatizáciu (balík je aktuálne zadarmo).

Seat Toledo Zdroj: Seat

Škoda Rapid

Práve český model je spomedzi konkurentov Tipa najpredávanejší. Môže za to znova karoséria liftback a obrovský batožinový priestor s objemom 550 litrov. Do karát Rapidu hrá ponuka príplatkovej výbavy, o jeden motor viac ako má Toledo a aj základná cena 12 550 eur, ale tiež bez klimatizácie (balík príplatkovej výbavy aktuálne stojí 199 eur).

Škoda Rapid Zdroj: Škoda