Zmeny sa týkajú pôvodného naftového motora dCi s objemom 1,5 litra. Po novom budú mať označenie Blue dCi. Označenie Blue pri viacerých automobilkách znamená použitie močoviny ako prísady na selektívnu katalytickú redukciu.
Okrem pridania nových dielov na čistenie výfukových plynov Dacia potichu upravila aj výkony agregátov. Posun vpred sa dotkne najmä menej výkonnej alternatívy dCi 95, ktorá nahradí dCi 90. Výkonu pribudli 4 kW (5 k) a bude mať 70 kW (95 k). Ale výraznejší rast zaznamenal krútiaci moment. Z 210 Nm sa dostal na 240 Nm.
Výkonnejšia alternatíva bola doteraz dCi 110. Ten agregát však nahradí vynovený, tiež s vyšším výkonom. Aj tu pribudli 4 kW (5 k). Motor je tak na hodnote 84 kW (115 k). V tomto prípade však krútiaci moment ostal úplne rovnaký, 260 Nm.
Dacia Duster 03 Zdroj: jmr
Pozitívom vylpešení je, okrem samotných čistejších výfukových plynov, aj lepšia dynamika. Slabší na stovku dokáže prejsť o sekundu rýchlejšie ako predchádzajúca verzia. Teraz to dá za 12,6 sekundy, kým predtým to trvalo 13,8. Maximálna rýchlosť sa zvýši na 167 kilometrov za hodinu. Nárast je 9 kilometrov za hodinu.
Výkonnejšia verzia dCi 115 tiež dokáže lepšie využiť svoje parametre. Stokilometrovú rýchlosť dosiahne o 1,3 sekundy skôr, za 10,5 sekundy. A tiež sa zvýšila aj maximálna rýchlosť, aktuálne je na 179 kilometroch za hodinu.
Pri oboch agregátoch udáva výrobca rovnakú spotrebu, ktorá je, podľa NEDC, 4,4 litra nafty na sto kilometrov. Emisie sú pritom len 115 gramov CO2 na kilometer. Motory Blue dCi sa postupne dostanú do všetkých modelov značky.
Dacia Duster 06 Zdroj: jmr