Začiatok septembra priniesol slušnú nádielku noviniek, medzi ktoré prispel aj Mercedes-Benz, informuje Marek Pokrývka z AutoBildu. Nemecký výrobca si naplánoval odhalenie novej triedy S. Tá patrí medzi priekopníkov automobilového priemyslu a už dávnejšie vieme, že jej ďalšie vydanie plánuje v tejto roli pokračovať. Mnohé detaily sme sa dozvedeli vopred. Teraz má dôležité vozidlo debut za sebou a čoskoro príde do predaja.

O dizajne luxusnej limuzíny s kódovým označením W223 sme už hovorili dávno na základe vizualizácií, záberov prototypov či uniknutých fotografií, ktoré dnes zaklincovalo predčasné zverejneni oficiálnych obrázkov. S-Klasse absolvovala citlivú evolúciu vychádzajúcu z aktuálneho štylistického jazyka značky. Maska chladiča podľa očakávania narástla, kým svetlomety sú o niečo štíhlejšie. No najmä disponujú vylepšenými vnútornosťami.

Po dlhej kampani sme oficiálne spoznali nástupcu súčasnej triedy S.
Zdroj: Mercedes-Benz

Štandardne sú vpredu jednotky Multibeam LED, na želanie tu však môžu byť svetlá Digital Light. Každé z nich obsahuje 1,3 milióna mikrozrkadiel. Vozidlo tak dokáže veľmi presne modulovať svetelný lúč a zároveň pomocou neho vytvárať na ceste obrazce. Napríklad výstrahu pred stavebnými prácami na ceste. Zadné svetlá využívajú OLED technológiu a sú delené, čo si vyžiadal prechod na ich horizontálnu orientáciu.

V bočných partiách si nemožno nevšimnúť zapustené kľučky. Spolu s prepracovanými nárazníkmi a tvarovo optimalizovanými diskami kolies prispievajú k výnimočne priaznivému obtekaniu vzduchom okolo karosérie, Mercedes udáva koeficient aerodynamického odporu s hodnotou iba 0,22 patriaci medzi najnižšie čísla bez ohľadu na kategóriu.

Sedan oproti minulosti narástol vo všetkých smeroch. Klasický variant meria 5 179 mm (+54 mm) a disponuje rázvorom 3 106 mm (+71 mm). Predĺžená verzia má v oboch rozmeroch 11 cm k dobru. Šírka karosérie dosahuje 1 921 mm (+22 mm), strecha je vo výške 1 503 milimetrov (+10 mm).

Luxusný nemecký sedan medzigeneračne opäť narástol.
Zdroj: Mercedes-Benz

Reforma karosérie prospela interiérovému priestoru. Týka sa to najmä zadnej časti: vpredu pribudol jediný milimeter nad hlavou a 38 mm v oblasti lakťov. Vzadu sediaci pasažieri musia rátať so zmenšením šírky v ramenách o 30 mm. Na lakte ale majú k dobru 23 milimetrov, nad hlavou je 16 mm navyše a ich nohy sa môžu tešiť na 41 mm v pozdĺžnom smere. Kufor medzigeneračne narástol na 550 litrov (+20 l).

Celý článok nájdete tu