Renault sa chce zaradiť k Volkswagenu a preto vytvoril zatiaľ koncept Eolab. Má byť jedným z najúspornejších áut, ktoré celkovo boli vytvorené. Karoséria s nesymetrickým rozmiestnením dverí má k úspornosti všetky predpoklady, veď dosahuje koeficient aerodynamického odporu 0,235.
Dobrý aerodynamický tvar zlepšuje aj aktívny predný spojler, zadné klapky a aktívne kryty kolies, ktoré sa otvárajú, ak treba chladiť brzdy. Okrem karosérie sa prispôsobuje aj podvozok, ktorý nastavuje svetlú výšku s ohľadom na zníženie odporu vzduchu.
Automobilka sa sústredila aj na nízku hmotnosť. Použitie kompozitných materiálov, hliníku a pevnej ocele je prvý krok. Druhým je horčíková zliatina použitá na konštrukciu strechy, tenšie okná a odľahčený interiér. Výsledok je hmotnosť, ktorá je o 400 kilogramov nižšia ako pri porovnateľne veľkom Cliu.
Na pohon auto využíva hybridný systém spĺňajúci podmienky označenia Z.E., čiže Zero Emision Hybrid. Hybridný systém sa skladá z litrového trojvalca, batérií s kapacitou 6,7 kWh a bezspojkovej trojstupňovej prevodovky s integrovaným elektromotorom.
Renault Eolab - odľahčenie je jasné aj vnútri Zdroj: Renault
Spaľovací motor disponuje výkonom 55 kW (75 k) a krútiacim momentom 95 Nm. Elektromotor pridáva potenciál 50 kW (68 k) a 200 Nm. Na elektrickú energiu koncept Eolab zvládne prejsť až 60 kilometrov a normovaná spotreba je iba jeden liter na sto kilometrov.
Renault oznámil, že Eolab nepôjde priamo do sériovej produkcie, ale minimálne 100 použitých riešení sa postupne do výroby dostane v rôznych modeloch.