Karoséria konceptu získala výrazné obliny. Pôsobí ako zviera pripravené na útok. A útočiť bude minimálne trojzubcom, ktorý je v znaku automobilky. Síce ako základ Alfieri 2+2 využíva podvozkovú plošinu GranTurismo MC Stradale, ale je o 24 centimetrov kratšie.

Isté črty z konceptu sa prenesú do nástupcu GranTurismo, ale veľkosť konceptu vyvoláva myšlienky, že Maserati chce zástupcu aj medzi menšími kupé. Ako inšpiráciu pre dizajn použili historické ikony ako 3500GT z roku 1957 a 5000GT z roku 1959.

Dĺžka konceptu sa dostala na 4590 milimetrov, šírka na 1930 a výška na 1280 milimetrov. Rázvor 2700 milimetrov pôsobí menší aj vďaka novým diskom z ľahkých zliatin s priemerom 20 palcov vpredu a 21 vzadu.

Vnútorné usporiadanie 2+2 znamená, že vpredu sa dvaja odvezú bez problémov a vzadu sa núdzovo dvaja tiež uskromnia. Kožu anilínovej farby dopĺňajú detaily z medi a kusy hliníka okolo voliča radiacej páky, hodín a aj prvkov na sedadlách.

Maserati Alfieri - 2+2

Koncept poháňa motor V8 s objemom 4,7 litra dosahujúci 343 kW (460 k) pri 7000 otáčkach za minútu. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 520 Nm pri 4750 otáčkach. Spojený je s manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami a samosvorným diferenciálom. O zastavenie sa postarajú keramické brzdy z MC Stradale s modrými brzdičmi Brembo.

Foto - Maserati