Aj keď základ platformy pre Telluride pochádza zo Sorenta, koncept narástol vo všetkých rozmeroch. Celých 24 centimetrov pribudlo na dĺžke a 12 na rázvore, ktorý dosahuje 308 centimetrov. Oproti Sorentu je tiež koncept Telluride o 11 centimetrov vyšší a o 12 širší.
Dizajn je výrazne hranatejší, skoro pripomína modely Hummeru. Detailnejší pohľad odhalí masku chladiča so známym tvarom. Tiež v svetlách s LED technológiou je badať štyri kruhové elementy ako majú súčasné Kie na denné svietenie.
Na karosérii ešte vidno niekoľko podobných čŕt s Volvom XC90 v zadnej časti. A dvere sa tiež neotvárajú konvenčne, ale tak ako na sedanoch Rolls-Royce či na Opel Meriva. Koncept stojí na diskoch s priemerom 22 palcov a širokých pneumatikách Hankook Ventus ST.
Interiér bez stredového stĺpika karosérie vyzerá vďaka širokému displeju na prístrojovej doske celkom futuristicky. Volant s doma ramenami už oživil Mercedes v triede S. Ale dotykové displeje na dverách s nastavením klimatizácie, či sedadiel sú menej reálnymi prvkami.
Kia Telluride - displeje sa dostali aj na dvere Zdroj: Kia
Okrem štvorice sedadiel v prvých dvoch radoch je dostupný aj tretí s ďalšími troma. O pohon konceptu sa stará hybridné ústrojenstvo s 3,5-litrový benzínovým motorom V6 dosahujúcim 198 kW (370 k) a elektromotorom s 96 kW (130 k). Celkový výkon 294 kW (400 k) ide na všetky štyri kolesá.
Aj keď Kia tvrdí, že koncept sa do sériovej produkcie nemá šancu dostať, je jasné, že niektoré inšpirácie sa na nové modely dostanú.