Maserati nedávno uviedlo na trh Gransport s dodatkom MC Stradale. Ten sám o sebe značil zvýšenie výkonu o 7 kW (10 k) a krútiaceho momentu o 20 Nm. V sériovom stave teda dosahuje 331 kW (450 k) a 510 Nm.
Súčasný hon za výkonom prevzala spoločnosť Novitec Tridente. Osemvalec do V s objemom 4,7 litra vybavila kompresorom, chladičom stlačeného vzduchu, novým nasávaním, väčšími vstrekovačmi a pozmenenou mapou riadiacej jednotky.
Výsledok je až šokujúci. Nárast skoro 200 koní (147 kW) nevidno len tak. Po novom teda motor dokáže vyprodukovať 475 kW (646 k) a 624 Nm. To stačí na stovku za 3,9 sekundy, dvesto je na tachometri za 11,4 sekundy. Maximálnu rýchlosť úpravca uvádza 306 km/h. Prevodovka s dlhšími prevodmi túto cifru ešte posunie na 330 km/h.
Pri pohľade na prednú časť auta tiež nie je všetko základné. Novitec dodal novú kapotu s prídavným nasávaním. Svetlá výška, ktorá nie je práve na úrovni SUV už štandardne, sa zmenšila o ďalších 25 milimetrov. Prejazd rýchlostných retardérov sa o niečo sťaží.
Kým zovňajšok, okrem kapoty ostáva rovnaký ako pri pôvodnom modeli, kolesá sa zmenili. Upravené auto obúva pneumatiky Pirelli P-Zero na trojdielne disky Novitec Tridente NM3 s priemerom 21 palcov vpredu, pričom samotný rozmer predných pneumatík je 255/30 R21. Vzadu trakcii pomáhajú pneumatiky s rozmerom 315/25 ZR22 na diskoch priemeru 22 palcov.
Celý balík vyjde záujemcu na ľudových 23 900 eur. Táto cena ešte nezahŕňa individuálnu úpravu interiéru, ktorú úpravca ponúka tiež.
Že je cena primeraná podtrhuje aj fakt, že ku 155 kW (210 k) sa motorista dostane kúpou Volkswagenu Golf GTI za 26 880 eur. Ak niekto teda túži po ďalších 200 žrebcoch a váľa sa mu v garáži Maserati Gransport MC Stradale, tak je lacnejšie investovať do úpravy motora ako do druhého auta.
Foto – Novitec Tridente