Ferrari FF vzbudilo veľkú debatu, keďže má niekoľko prvenstiev v rámci značky. Karoséria Shooting braake, alebo kombi vytvoreného z kupé bola očividným dôvodom polemiky. Presne ako koncom deväťdesiatych rokov pri BMW Z3 Coupé. Druhý, skrytý dôvod diskusií bol pohon všetkých kolies.

Napriek všetkým rečiam Ferrari o zákazníkov núdzu nemá a jeho hlavný rival je Bentley Continental GT. Nedávno sa dostalo do rúk nemeckému úpravcovi maranellských plnokrvníkov s názvom Novitec Rosso. Ten ako špecialista upravoval väčšinu novodobých Ferrari, tak FF bola logickým krokom.

Na upravenom aute najviac zaujmú zmeny na karosérii a žltý lak. Celý balík doplnkov je testovaný v aerodynamickom tuneli. Vpredu začína spojlerom nárazníka, pokračuje inou mriežkou chladiča a cez bočné prahy a spätné zrkadlá sa presúva k spojleru na kufri a difúzoru v zadnom nárazníku. Všetko samozrejme z karbónu, kvôli nízkej hmotnosti.

S tmavými karosárskymi dielmi ladia aj zatmavené zadné svetlá, čierne miesto červených a tiež zadné hmlovky z LEDiek. Celkový dojem dotvárajú zliatinové disky kolies čiernej farby. Rozmer vpredu 9x21 palcov a vzadu 12x22 však neznamená ich vysokú hmotnosť. Ručička váhy sa pri predných zastavila na 9,9 kg na kus pri zadných na 13,5 kg.

Vonkajší tuningový program nasledujú aj úpravy interiéru. Od základných karbónových panelov obloženia je možné si našpecifikovať kompletnú kúru z vlastnej kombinácie kože a Alcantary. Kombinácia farieb nie je obmedzená žiadnymi nariadeniami takže ani veľmi gýčovej nič nebráni.

Ak by mala byť úprava kompletná, tak by ani motor nemal ostať pri základnom nastavení. V12 s objemom 6,3 litra pohnal Novitec Rosso o 31 kW (42 k). Celkový výkon je teda 517 kW (702 k) pri 8200 otáčkach motora za minútu.

Zvýšenie výkonu bolo možné vďaka preprogramovaniu riadiacej jednotky s iným nastavením vstrekovania a zapálenia a výraznú službu odviedol aj nerezový výfukový systém. Lepšia reakcia na plyn je spojená aj so zvýšením maximálnej možnej rýchlosti o 5 km/h na 340 km/h.

Foto – Novitec Rosso