Edo Competition sa už s Mercedesom C63 AMG hral už predtým. Teraz sa pustil do kombi rovnakého modelu. A z pohonnej jednotky sa im podarilo vytiahnuť pár kilowattov naviac.

Kombi strednej triedy už v základnom stave disponuje solídnymi parametrami. Motor s objemom 6208 kubických centimetrov odovzdáva 336 kW (457 k) a 600 Nm. S atmosférickým plnením slušná porcia.

Edo Competition zobrala dobrý základ a dotiahla ho k iným výkonom. So zachovaním konfigurácie bez prepĺňania sa podarilo vďaka novému vysokovýkonnému výfukovému systému, zvodom, priepustnejšiemu katalyzátoru, novým filtrom a preprogramovanej riadiacej jednotke výrazne zvýšiť výkon.

Po novom teda 6,3-litrová V8 vydá 442 kW (600 k). Krútiaci moment 680 Nm smeruje na zadné kolesá. Aby výfuk pri takom výkone nebol príliš hlučný, výfukový systém obsahuje motýlikovú klapku, ktorá sa otvára, keď je potrebné. Sila zvuku leží na kontrolnej elektronike.

Zadná náprava je na prenos výkonu prispôsobená obutím extrémnejších pneumatík. Zadné disky s rozmerom 9,5Jx19 od OZ sú potiahnuté pneumatikami 265/30 ZR19. Predné majú 8,5Jx19 a 235/35 ZR19. Obutie dodal Michelin.

Úpravy sa dotkli aj bŕzd a podvozku. Kombinácia všetkých atribútov vyústila do zrýchlenia na sto kilometrov za hodinu v priebehu 4,1 sekundy. Maximálna rýchlosť sa po odstránení obmedzovača dostala na 343 km/h. Zadné pneumatiky jednoznačne dostávajú zabrať.

Foto – Edo Competition