Pondelkové preberanie auta prebehlo v poriadku, lenže v momente prechodu hranice s Rakúskom sa rozpršalo. Prvá časť cesty je po diaľnici, to znamená úvod do spotrieb na hodnote necelých 10 litrov. Diaľničné tempo v Rakúsku však ostalo v legálnych hodnotách.

Odbočenie z diaľnice smerom na Bad Ischl nútilo čísla trochu klesať. Klesali do momentu zastávok na fotenie a následnej akcelerácie na povolenú stovku. Aj tak sa pri   večernom odparkovaní pred hotelom podarilo dostať celkový priemer za prvý deň na 9,3 litra.

Lexus LC500h 03 Zdroj: jmr

Druhý deň už nie je presunový. Prvý cieľ je Hallstatt. Malé rakúske mestečko na brehu Hallstattského jazera je známe asi každému. Patrí k tomu, čo v Rakúsku treba vidieť. Mesto sa preslávilo ťažbou soli. Ale odvtedy sa stalo najmä pohľadnicovou destináciou, kde sa zbiehajú autobusové zájazdy z celej Európy. Nie je tam problém natrafiť na českých, čínskych, či kórejských turistov.

Číňanom sa mesto tak zapáčilo, že vybudovali jeho kópiu priamo v Číne. Reliéf terénu sa im nepodarilo oklamať, ale budovy sú navlas rovnaké. Za dve hodiny parkovania si parkoviskový automat vypýtal 6,5 eura.

Lenže aj ostatné jazerá ponúkajú krásne výhľady. Prešli sme okolo Wolfgangsee, Mondsee, Attersee ku Traunsee. Najmä medzi Attersee a Traunsee bola nádherná kľukatá cesta. Teda skôr medzi Steinbachom a Altmünsterom. Tam si Lexus užil zrýchlenie, prudké zmeny smeru.

V rukách pôsobí omnoho ľahšie ako reálne je. Veď prevádzková hmotnosť je nezanedbateľných 2 080 kilogramov. Obedná pauza mala byť pri Offensee, ale to sa nekonalo, reštauráciu na brehu jazera už zavreli. Okolo neho však vedie pekný chodník pre peších a cyklistov. Návrat do hotela znamená spotrebu druhého dňa na úrovni 8,5 litra.

Lexus LC500h 04 Zdroj: jmr

Tretí deň už je v pláne presun na Slovensko. Tentoraz to nebude v znamení rýchleho presunu po diaľnici. Na tú dôjde čas až pri Wiener Neustadte. Z Bad Ischl je v itinerári Admont a Mariazell. Prelet cez dediny a mimo nich je omnoho viac očarujúci ako bezmyšlienkovitá jazda po diaľnici. Vôbec to nie je nuda. Až zrazu... Prídete na cestu nazvanú Gutensteiner Bundesstrasse.

Znalí vedia, že to je známy kopec Kalte Kuchl. Tam sa chodia motorkári vyblbnúť. Vždy sú tam policajti. Ale my sme sa tam dostali v stredu doobeda. Nikde nikoho. Spotreba od rána, 7,3 litra je dávno preč. Tu auto žerie 13,5 litra. Ale má prečo. Príchod pred známy motorest s rovnakým nápisom ako je názov kopca, povinná fotka do mobilu a zrazu, štyri policajné motorky. Asi sa boli tiež povoziť.

Po príjazde do Bratislavy, už voľným diaľničným tempom sa podarilo dostať celkový priemer tretieho dňa pod 11 litrov. Na auto s výkonom 264 kW (359 k) a ostrejšiu jazdu to je výborná hodnota.

Lexus LC500h 06 Zdroj: jmr