Porsche 911 s motorom chladeným vzduchom je akosi viac vyhľadávané ako modernejšie verzie, ktoré sú chladené vodou. Teda najmä medzi vernými fanúšikmi značky. A preto je dostatok priestoru aj pre úpravcov.

Úpravca DP Motorsport vytvoril kúsok, ktorý má byť oslavou päťdesiateho výročia modelu 911. Východiskom sa stala verzia 911 3,2 z roku 1986. Tradičný vzduchom chladený automobil bol posledným bez nových kódových označení, ktoré priniesla verzia 964.

Najdôležitejšou časťou úpravy historického Porsche bolo zhodenie hmotnosti. Po odstránení zbytočností z vnútra, použití ľahších komponentov a dielov karosérie plus plastových okien klesla hmotnosť o 280 kilogramov.

Redukcia nevyzerá až tak dramatická, kým nie je vidno výslednú hmotnosť. Po zásahu sa vážiaci prístroj dostal iba na cifru 905 kilogramov. S 3,2-litrovým šesťvalcom s protibežnými piestami tvorí svižnú kombináciu.

Porsche 911 DP Motorsport - reinkarnácia klasiky

Motor samotný tiež nezostal v pôvodnom stave. Kúra začala zmenou hláv valcov, pokračovala zväčšením škrtiacej klapky, odľahčeným zotrvačníkom, dvoma katalyzátormi HJS 100 a skončila titánovým výfukovým potrubím. Výsledok 199 kW (270 k) a 307 Nm sa prenáša na zadné kolesá cez päťstupňovú manuálnu prevodovku a samosvorný diferenciál.

DP Motorsport využila na nový starý model tlmiče od Bilsteinu. Iné disky ako Fuchs by asi nebol na adekvátne. Obutie zase dodal Michelin. Zmeny v interiéri, okrem odľahčenia zahŕňajú nové sedadlá, koberce, štvorbodové pásy Willans, športový volant a bezpečnostný rám. Cena takto vyšperkovaného modelu sa dostala na 89 911 eur.

Porsche 911 DP Motorsport - špotový volant a štvorbodové pásy Willans

Foto – DP Motorsport