Automobilka Kia sa v Európe udomácnila a tunajšia klíma jej (zdá sa že) svedčí. Pritom ťaží zo svojho európskeho vývojového centra, ktoré sa programovo stará o pribúdajúce vrásky na čelách konkurentov.

Blíži sa frankfurtský autosalón a tím, ktorý diriguje šéfdizajnér Peter Schreyer, zaťal poriadne vysoko. Do svetiel reflektorov postaví štúdiu športového sedanu. Tak znie oficiálna správa. Podobné témy zvyčajne rozvíjajú erbové značky ťažkej váhy a nie mainstreamové, kam sa Kia sotva etablovala. Hlavné je, že sebavedomie jej nechýba a inšpirácie má na rozdávanie.

Podobu exponátu prezrádza  predbežne štvorica fotografií z oficiálne posvätených uhlov pohľadu. Siluetou pripomína výkonné GT s muskulatúrou sústredenou do C stĺpika karosérie a zadných blatníkov. Stredný stĺpik celkom absentuje a podľa polohy kľučiek sa dá dedukovať, že zadné dvere sa otvárajú proti smeru jazdy. Správa ešte prezrádza, že toto zjavenie má poháňanú zadnú nápravu. Nič viac. Motor zrejme zaujme pozíciu vpredu. Aspoň to naznačujú otvory náporového chladenia aj odsávacia štrbina na prednej kapote. A čo sa týka počtu valcom, malo by ich byť aspoň šesť. Ak menej, potom bohato dopovaných turbodúchadlom. Peknú šancu podieľať sa na pohone samozrejme nestráca ani elektromotor.

Tak trochu v tieni štúdie sa vo svetovej frankfurtskej premiére predstaví ešte trojdverová verzia modelu Kia Rio novej generácie a modernizovaný mestský crossover Kia Soul.

Foto – Kia