Nová Kia Sportage zažiarila na svetovej výstavnej premiére na jar v Ženeve. V tejto podobe produkt žilinskej automobilky práve vstupuje na slovenský trh.
Generačná zmena priniesla zásadný obrat – z klasického offroadu na moderné SUV. To najpodstatnejšie sa udialo s karosériou, keď rámovú konštrukciu nahradil samonosný skelet. Kameň na kameni neostal ani v systéme pohonu. Kým pôvodne putoval krútiaci moment od motora na zadnú nápravu a k tej sa za znížených adhéznych podmienok pripájala predná, novinka využíva presne opačný postup. Navyše nový inteligentný systém 4 x 4 Dynamax (vyvinutý spoločnosťou Magna Powertrain) znamená aj vyššiu technickú úroveň. V sťažených podmienkach zabezpečuje trvalú distribúciu záberu na obe nápravy a nie až v momente, keď predné kolesá stratia trakciu. Pod prednou kapotou od počiatku predaja alternujú dva štvorvalce – benzínový 2,0 CVVT (120 kW/163 k) a turbodiesel 2,0 CRDi (100 kW/136 k). Kým s prvým štandardne spolupracuje päťstupňová manuálna prevodovka a za príplatok šesťstupňová automatická, vznetovému agregátu sekundujú manuálna aj automatická v šesťstupňovom vyhotovení. Nižšie kubatúry – benzínová 1,6 GDi (103 kW/141 k) a naftová 1,7 CRDi (85 kW/116 k) rozšíria ponuku značkových predajcov ešte pred koncom tohto roka, a to výhradne v kombinácii s pohonom predných kolies, kým verzie s dvojlitrovým motorom sa dodávajú s predným pohonom aj ako štvorkolky.
Sportage tretej generácie sprevádzajú na trhu dva stupne štandardnej výbavy – LX a EX. Už základná obsahuje napríklad stabilizačný systém ESC, šesť airbagov, audiosystém, klimatizáciu aj šestnásťpalcové disky kolies z ľahkých zliatin. Cena pravdepodobne najpredávanejšieho modelu 2.0 CRDi 2WD v základnej výbave LX s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou začína na úrovni 21 990 € (662 471 Sk).
Zdroj: 01
Zdroj: 04
Zdroj: tabulka
Foto - Kia