Svoju úlohu pri kúpe auta okrem spotreby samozrejme zohráva aj cena vozidla. Do nákladov na užívanie vstupuje mnoho ďalších faktorov, od ceny poistky po náklady na servis.

Porovnanie benzínového agregátu a naftového ukazuje napríklad Citroën C4. V ponuke má trojvalec PureTech 130 S&S, s čím je porovnateľný naftový agregát 1,6 BlueHDi 120 S&S. Oba agregáty sú skombinované so šesťstupňovou prevodovkou s manuálnym radením.

V tabuľke budú oba agregáty v C4 skombinované s výbavou Feel Edition podľa aktuálneho cenníka. Budeme rátať s nájazdom 25 000 km za rok a trojročného cyklu, z čoho budú vychádzať aj servisné náklady. Zostatková cena je na konci obdobia približne 60 percent pôvodnej sumy.

Model C4 PureTech 130 C4 BlueHDi 120
Počiatočná cena 14 990 eur 15 990 eur
Prihlasovací poplatok 267 eur 217 eur
Servis (3 roky/75 t km) 540 eur 630 eur
PZP (3 roky) 270 eur (Uniqa) 312 eur (Uniqa)
Havarijná poistka (3 roky) 899,40 eur (Uniqa) 959,40 eur (Uniqa)
Spotreba 4,7 l/100 km 3,6 l/100 km
Náklady na palivo (75 t km) 4434,45 eura 2953,80 eura
Stratená hodnota 5996 eur 6396 eur
Celkové náklady (3 r/75 t km) 12 406,85 eur 11 468,20 eur
Náklady na jeden km 0,166 eura 0,153 eura
Zdroj: Citroën Slovensko

Celkový cenový rozdiel medzi naftovým a benzínovým modelom je 938,65 eura v priebehu troch rokov. Vyššie náklady na kúpu naftového vozidla a tiež vyššie náklady na poistky a servis sa vrátia v priebehu 72 200 kilometrov, čo je tesne pred uplynutím trojročného limitu porovnania. Pri väčšom ročnom nájazde sa náklady vrátia skôr.

Pri voľbe auta je taktiež dôležité stanoviť si, aké trasy sa na ňom budú jazdiť. Na krátke trate je vhodnejší benzínový agregát, pretože sa stihne zohriať na prevádzkovú teplotu. Naftový agregát je aj kvôli použitiu selektívnej katalytickej redukcie a filtra pevných častíc vhodnejší na dlhé trasy.