Nový kabriolet má najpevnejšiu karosériu vo svojej triede a zároveň je najľahším medzi konkurentmi. Oproti predchodcovi sa tuhosť karosérie zvýšila až o štyridsať percent. Ľahké materiály použité pri konštrukcii zase znížili hmotnosť až o 40 kilogramov. Naftový dvojliter s 140 kW (190 k) tak váži s pohonom prednej nápravy 1 690 kilogramov.
Kým ostré línie prednej a zadnej časti sú prevzaté z kupé, strecha je látková skladacia. Dokáže sa stiahnuť v priebehu 15 sekúnd. Natiahnutie trvá o tri sekundy dlhšie, ale obe operácie sa dajú absolvovať v rýchlostiach do 50 km/h.
Pocit na zadných sedadlách zlepší predĺženie rázvoru. Štrnásť milimetrov rázvoru sa podarilo pretaviť do prírastku 18 milimetrov na kolená pasažierov. Viac priestoru je aj vpredu, ale na šírku, kde pribudlo 26 milimetrov. Zväčšovanie pokračuje aj v batožinovom priestore. Pribudlo 60 litrov a A5 tak má 380 litrov.
Audi A5 Cabriolet - interiér využíva všetky prvky charakteristické pre Audi Zdroj: Audi
Motory budú totožné s tými, ktoré využívajú ostatné dve karosárske verzie. Vrcholom bude S5 s trojlitrovým benzínovým šesťvalcom a výkonom 260 kW (354 k). Bude mať automatickú prevodovku a pohon všetkých kolies. Nárast medzigeneračne predstavuje 15 kW (21 k). Na stovke je v priebehu 5,1 sekundy a maximum je tradične obmedzené hodnotou 250 km/h.
Neskôr má pribudnúť aj verzia RS5, ktorá má mať motor rovnaký ako Porsche Panamera 4S. Tam dosahuje 324 kW (440 k). Je možné, že pre Audi bude agregát naladený trochu inak. K zákazníkom sa A5 a S5 bude dostávať od marca 2017.
Audi S5 Cabriolet - šesťvalec má výkon 260 kW Zdroj: Audi