Nemecký úpravca Cam Shaft sa špecializuje na obliekanie áut do rôznych fólií. Po Bugatti Veyron s chrómovou modrou farbou prišla rada na ikonu, Lotus Esprit 350 z roku 1999. Firma auto vytvorila pri príležitosti pripomenutia úmrtia Ayrtona Sennu 1. Mája 1994.

Fólia má motív z monopostu Lotus Renault 97T, ktorý Ayrton používal v roku 1986. Klasická čierna farba s kontrastnými nápismi JPS, John Player Special a číslom 12 sedí Espritu ako uliata. Pri oblepení auta však snaženie Cam Shaftu neskončilo.

V pôvodných špecifikáciách Lotusu Esprit 350 bol celohliníkový motor V8 s dvojnásobným prepĺňaním a výkonom 261 kW (350 k). Krútiaci moment 400 Nm spôsoboval, že auto s hmotnosťou 1380 kilogramov vystrelilo na stovku za 4,9 sekundy a zvládalo tempo 282 km/h.

Jeden z päťdesiatich kusov Espritu 350 vybavil Cam Shaft jednotkou Red Race a vylepšenými turbami. Kompletne prerobili aj systém chladenia túrb založený na tom z Lotusu Omega.

Ľahšiemu vydychovaniu pomáhajú dva športové katalyzátory. Celkovo úpravy zvýšili výkon na 362 kW (492 k). Z nulovej rýchlosti na 100 km/h sa po úprave auto dostane za 4,3 sekundy a skončí pri 305 km/h. Úctyhodný výkon na 13 ročné vozidlo.

Aby toho nebolo málo, tak Cam Shaft vymenil pôvodnú päťstupňovú prevodovku od Renaultu za šesťstupňovú. Zlepšeniu sa nevyhli ani brzdy, ktoré využívajú komponenty AP Racing.

Foto – Cam Shaft