Základom novinky, označovanej kódom JL, je známy tvar. Okrúhle svetlomety a maska chladiča so siedmimi otvormi sú pre Jeep Wrangler charakteristickými prvkami. Dokonca zostala aj možnosť zhodiť dvere a preklopiť čelné sklo smerom dopredu na kapotu. Kým pri sklápaní skla u predchodcu bolo nevyhnutné odskrutkovať 28 skrutiek, teraz stačia 4.

Dôležitou zmenou je zníženie hmotnosti, klesla až o sto kilogramov. Polovica z toho je zásluhou použitia nového rámu, ktorý je dokonca aj pevnejší.

Druhú polovicu má na svedomí použitie hliníka ako konštrukčného prvku mnohých karosárskych dielov. Sú z neho dvere, kapota a aj rám čelného okna. Zadné blatníky sú oceľové, lebo pri nich je najväčšia šanca poškodenia a hliník by vyhnal cenu opravy vyššie.

Jeep Wrangler JK 05 Zdroj: Jeep

Interiér modelu sa zmenil k lepšiemu tiež. Má byť najlepším zo všetkých Wranglerov, podľa slov automobilky. Stredová konzola má priestor až na 5 mobilov a ponúkne niekoľko USB portov. Dôležitejšie sú však kvalitnejšie materiály a modernejšie displeje, ktoré dokážu zobraziť informácie s lepším rozlíšením ako pri generácii JK.

Wrangleru stále zostávajú terénne prvky ako uzávierky diferenciálov a redukčná prevodovka. Svoj odkaz tak zanecháva nedotknutý, len prichádza v lepšom balení.

Jeep Wrangler JK 12 Zdroj: Jeep

Nová bude aj ponuka motorov. Základom stále zostáva 3,6-litrový motor V6. Bude mať štandardne systém Start-Stop, ale bude spojený buď s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, alebo s novým osemstupňovým automatom. Bude mať 209 kW (285 k) a 350 Nm.

Druhou pohonnou jednotkou bude nový dvojlitrový turbomotor. Radový štvorvalec bude kombinovateľný iba s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Bude mať hybridný systém s 48 voltami. Má pomôcť pri akcelerácii a pri jazde v zápchach. Výkon je celkovo 198 kW (268 k) a krútiaci moment 400 Nm.

Ponuka pozostávajúca z trojdverovej a päťdverovej karosérie zostáva zachovaná, dokonca budú obe dostupné už od začiatku.

Jeep Wrangler JK 15 Zdroj: Jeep