Úpravca z USA pripravil konverziu SUV Jeep Grand Cherokee. Už základ, ktorý si zobrali na mušku nie je nejakým lenivcom. Verzia SRT8 produkuje z objemu 6,4 litra a ôsmych valcov 347 kW (471 k) a 630 Nm. Zrýchli na stovku za 4,8 sekundy.

Hennessey v koncepte HPE 800 Twin Turbo Jeep pridal k motoru dve turbá. Keby sa náhodou zdali dve turbá málo, tak treba dodať, že objem nezostal na pôvodnej hodnote, ale zaokrúhlil sa na rovných 7,0 litroch. Vďaka kompletnej prestavbe motor odovzdáva 600 kW (805 k) a enormných 1115 Nm.

To už stačí aj na reálne rozpohybovanie viac ako dvojtonovej masy. Zrýchlenie patrí už skôr do sférsuperšportových áut. Iba 3,1 sekundy stačí a kolos je na rýchlosti 100 km/h. Klasickú americkú štvrťmíľu zhltne za 10,9 sekundy s koncovou rýchlosťou 215 km/h.

Prevodovka preša úpravami, aby bola vôbec schopná fungovať s takou porciou výkonu a krútiaceho momentu. Brzdy pre SUV so športovými ambíciami pripravila firma Brembo. Priemer všetkých kotúčov, vpredu aj vzadu je 15,1 palca. Jediný rozdiel je, že vpredu je 6-piestkový systém a vzadu iba štvor.

Aby sa brzdy vôbec dali použiť, bola montáž dvadsaťpalcových diskov nevyhnutnosťou. Znížená svetlá výška podporuje jazdné vlastnosti. Aj napriek tomu sa ovládanie Caterhamu čakať nedá. Okrem kompletného aerodynamického balíku sa pozornosť dostala aj do interiéru. Ten je prečalúnený do Alcantary.

„Za posledných 5 rokov sme postavili zopár 600 až 800 koňových Grand Cherokee SRT8. To značí, že máme klientov, ktorí by chceli posunúť nový Grand Cherokee SRT8 do vyšších sfér“, hovorí zakladateľ a riaditeľ John Hennessey. „Toto auto je konštruované pre vodiča s orientáciou na výkon, ktorý žije v Aspene alebo v Moskve a chce byť najrýchlejší za akýchkoľvek poveternostných podmienok.“

Hennessey si za toto svoje dielo vypýta 235 000 dolárov. To v prepočte znamená skoro 182 000 eur. Celkovo uzrie svetlo sveta 24 kusov tejto beštie.

Foto – Hennessey