Honda Jazz predávaná v Európe má japonský ekvivalent s názvom Fit. Okrem klasickej päťdverovej karosérie je však v ponuke aj s predĺženou karosériou ako Fit Shuttle.

Teraz má však v portfóliu aj hybridnú verziu. Motívom zväčšenia bol väčší batožinový priestor. Vzhľadom na nie veľmi vysokú hmotnosť má Fit Shuttle aj priaznivú spotrebu.

Spotreba bola prioritou aj pri výbere motorizácií. Preto možno Fit Shuttle nájsť aj s hybidným pohonom. Obyčajná, nehybridná verzia používa 1,5 litrový benzínový štvorvalec s technológiou i-VTEC. Spotreba v tejto konfigurácii je 5 litrov na sto kilometrov, podľa japonskej normy 10-15.

Hybridná verzia prevzala systém 1,3 litrového motora s integrovaným asistentom – IMA (Integrated Motor Assist). To v použití rovnakej spotreby znamená spotrebu iba 3,3 litra benzínu na sto kilometrov.

Honda udáva, že pohodlím a tichosťou sa Fit Shuttle vyrovná sedanu Accord. Batožinový priestor pojme 590 litrov. Hybrid má kvôli batériám zmenšenú kapacitu na 517 litrov.  Avšak aj v hybride je podlaha po sklopení zadných sedadiel rovná. Je to z dôvodu, že pri obyčajnej verzii je batožinový priestor horizontálne rozdelený na dve časti, kde v spodnej sú spomenuté akumulátory pri hybride.

Honda Fit Shuttle môže byť vybavená otáčacími prednými sedadlami, ktoré umožnia piknikové usporiadanie interiéru.

Na Slovensku je v ponuke Jazz iba v kratšej päťdverovej verzii. Hybrid zatiaľ tiež nie je v ponuke. Systém batožinového priestoru a usporiadania zadných sedadiel je však veľmi podobné.

Foto – Honda