Dvojlitre majú bežne výkon na úrovni 103 kW (140 k) alebo 125 kW (170 k). Opel ponúkal najviac hodnotu medzi týmito dvoma hranicami. Doteraz mal maximum 118 kW (160 k) z dvojlitrového naftového štvorvalca.
Nový motor v ponuke dosahuje vyšší výkon ako ten, ktorý ponúka BMW radu 3 s podobného objemu. Vyšší výkon z porovnateľného objemu poskytuje napríklad Mercedes-Benz, ktorý z objemu 2,2 litra produkuje až 150 kW.
Opel vsadil na dvojité prepĺňanie so sekvenčným zapojením. Najskôr zopína malé turbo v nižších otáčkach. Druhé väčšie prepne vo vyšších otáčkach. To má za následok odstránenie turboefektu. Maximálny výkon pri novinke je 143 kW (194 k). Krútiaci moment kulminuje 400 newtonmetrami.
Dynamika auta je porovnateľná s prémiovou časťou triedy. Zrýchlenie z nuly na sto kilometrov za hodinu trvá 8,7 sekundy. Sprevodovanie šesťstupňovej prevodovky umožňuje dosiahnuť maximálnu rýchlosť 230 km/h.
Motor poteší aj ekologicky zmýšľajúcu časť publika. Spotreba je na úrovni 4,9 litra nafty na sto kilometrov. Toto znamená vypúšťanie 129 gramov oxidu uhličitého na jeden kilometer. Pozitívom určite bude možnosť kombinácie s pohonom všetkých kolies.
Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CTDI BiTurbo 4x4 teda predstavuje adekvátnu alternatívu Škody Superb 2,0 TDI Kombi 4x4. Z ostatných konkurentov treba spomenúť Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI, ktorý má však slabší motor, podobne ako Superb.
Cena auta bude závisieť na druhu karosérie a požadovanej výbave. Ale na európskych trhoch začne na hranici 33 405 eur.
Foto – Opel