Luxusná značka japonského automobilového koncernu Nissan prichádza s novou generáciou svojho modelu M 2011. Táto vlajková loď má globálne ambície a v ich rámci otestuje aj stabilitu európskych trhových preferencií takých potenciálnych konkurentov, ako sú Mercedes-Benz E, BMW 5, alebo trebárs Jaguar XF.
Nové Infiniti M ostáva verné klasickej koncepcii. To znamená že motor má umiestnený vpredu a krútiaci moment sa prenáša na zadné kolesá. Jeho silným tromfom je mimoriadny priestorový komfort pre posádku. Predpoklady preň vytvára 4 945 dlhá – pritom aerodynamická karoséria (Cx 027) a predovšetkým až 2 900 mm veľký rázvor. Dojem z interiéru umocňuje aplikácia najmodernejších kvalitných materiálov, ale aj mimoriadne luxusná výbava so špičkovou klimatizačnou sústavou a perfektným ozvučením audiosystémom so 16 reporoduktormi Bose. Tie participujú tiež na systéme Active Noise Control (ANC), ktorý potláča nežiadúci hluk v kabíne tým že, prostredníctvom nich vysiela zvukové vlny v opačnej fáze.
Osobitnú zmienku si zasluhuje aktívny systém ochrany pred kolíziou s vozidlom v mŕtvom uhle SCP (Side-Collision Prevention System). Vodiča nielenže varuje, ale pri vybočení mu dokonca pomáha usmerniť auto späť do stredu pôvodnej jazdnej dráhy. V tomto ohľade drží svetové prvenstvo. Otázne je, či sa tento systém podelí s vodičom aj o zodpovednosť v prípade dopravnej nehody.
Infiniti M 2011 sprevádza zážihový motor 3,7 V6 (232 kW/316 k) a tomu bude v čase uvedenia na európsky trh (október 2010) sekundovať tiež vidlicový vznetový šesťvalec. Ekologický variant v podobe hybridnej pohonnej jednotky (skombinuje prednosti benzínového agregátu a elektromotora) je naplánovaný na rok 2011.
Štandardne montovaná sedemstupňová automatická prevodovka RWD ponúka štyri voliteľné režimy jazdy s príznačnými označeniami – standard, eco , sport a snow. K šoférskej pohode za volantom prispieva aktívne riadenie štyroch kolies (4WAS).
Zdroj: 03
Zdroj: 04
Zdroj: 05
Zdroj: 06
Foto – Infiniti