CVVD je skratkou od Continiously Variable Valve Duration. Pri jazde konštantnou rýchlosťou necháva motor otvorený nasávací ventil počas fázy kompresie a zavrie ho pri konci fázy. Znižuje tak spotrebu znížením odporu pri kompresii.
Pri potrebe vysokého výkonu je počas tejto fázy nasávací ventil uzavretý, čo maximalizuje objem vzduchu pri spaľovaní. To zlepšuje výkon, krútiaci moment a tým pádom aj zrýchlenie vozidla osadeného týmto motorom.
Nový motor CVVD patrí do rodiny Smartstream. Najskôr sa objaví verzia 1,6 s prepĺňaním. Dosahuje 132 kW (180 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 264 Nm. Prvým vozidlom poháňaným týmto motorom bude model Sonata v druhej polovici tohto roka. Postupne sa dostane aj do ostatných modelov automobilky.
Výhodami CVVD bude okrem vyššieho výkonu teda nižšia hodnota emisií, ale tým pádom aj spotreby.