Hyundai Santa Fe súčasnej generácie brázdi cesty už od roku 2006. Generačná obmena sa stáva čoraz nevyhnutnejšou. Severná Amerika, konkrétne New York boli miestom predstavenia nástupcu. Pre daný kontinent bude pokračovať s názvom Santa Fe, do Európy príde ako ix45, aby ladil s ostatným názvoslovím automobilky.

Novinkou však bude dostupnosť dvoch karosérií. Prvou bude päťmiestny Santa Fe Sport. Druhá, väčšia, uvezie sedem ľudí a dostane stredné meno LWB, odvodené od Long Wheelbase, v preklade dlhý rázvor. Podobne modely značí aj Rolls-Royce.

Bezpečnostná výbava bude štandardne obsahovať sedem airbagov. Samozrejmosť ako ESP netreba ani spomínať. V USA dostanú zákazníci v základnom balíku aj prvky, za ktoré treba u akéhokoľvek konkurenta priplácať. Takým je napríklad panoramatická strecha.

Bežnejšie už znejú elektricky ovládané sedadlá s vyhrievaním a zadné sedadlá delené v pomere 40:20:40. Naopak nezvyklým prvkom sériovej výbavy bude vyhrievaný volant. O zábavu a dojazd do cieľa bez blúdenia sa bude starať systém Blue Link kombinujúci navigáciu a multimediálny prehrávač s osempalcovým displejom.

Krátke Santa Fe bude mať v Severnej Amerike dve alternatívy pod kapotou. Slabší 2,4 litrový štvorvalec odovzdá výkon 140 kW (190 k). Výrobcom udávaná spotreba na diaľnici je 7,13 litra na sto kilometrov. Silnejšiu jednotku predstavuje preplňovaný motor s rovnakým počtom valcov a objemom 2,0 litra. Ten ponúkne 193 kW (264 k) s diaľničnou spotrebou na úrovni 7,3 litra. Spotreby platia v prípade verzií s pohonom iba prednej nápravy a s použitím automatickej prevodovky.

Pre dlhšiu možnosť, LWB Santa Fe, narastie aj motor. V6 s objemom 3,3 litra skoro atakuje hranicu 300 koní. S výkonom 213 kW (290 k) si poradí aj s kilami, ktoré zväčšená karoséria pribrala. LWB dostane tiež identifikáciu nebezpečenstva v mŕtvom bode.

Na severoamerický trh sa krátke Santa Fe dostane neskôr toto leto, dlhé až začiatkom budúceho roka. Príchod európskeho ix45 ešte nebol oficiálne oznámený. Očakáva sa, že aj s naftovým motorom by mal byť na jeseň.

Foto – Hyundai