Hyundai v utorok predstavil úplne nové crossover SUV segmentu B s názvom Bayon. Model vyvinuli špeciálne pre európskych zákazníkov, aj preto svojím názvom odkazuje na francúzske prímorské letovisko Bayonne. Predstavuje tiež vstupný model do rodiny Hyundai SUV s novou dizajnovou identitou, zaujímavými bezpečnostnými systémami a modernou konektivitou. Zároveň ide o prvé SUV značky Hyundai vybavené automatickým medziplynom (pri motorizácii 1,0 T-GDi), ktorý je typický pre vysokovýkonné modely. Spustenie predaja modelu Bayon na Slovensku je predbežne naplánované v letných mesiacoch 2021.

 

Spolu s modelom Bayon automobilka Hyundai v priebehu 12 mesiacov predstavila sedem nových modelov (nová generácia alebo facelift), resp. 20, ak by sa brali do úvahy všetky druhy karosérií a motorizácií. To znamená, že rok 2020 bol v rozširovaní ponuky pre Hyundai rekordným.

Nový Hyundai Bayon
Zdroj: Hyundai

Bayon zaujme dizajnom exteriéru, kde sa vpredu na spodnej časti otvára široká mriežka chladiča, čo vytvára stabilný postoj. Trojdielne hlavné svetlomety spojené s otvormi na vstup vzduchu vytvárajú pozoruhodný vzhľad a architektúru. Horizontálny pás na vstup vzduchu a denné svetlomety vytvárajú širokú a nízko umiestnenú ochrannú lištu, vďaka čomu potvrdzuje príslušnosť k identite SUV.

V interiéri sa konštruktéri zameriavali na maximálny priestor pre predných aj zadných pasažierov a na batožinu. Interiér sa vyznačuje rozsiahlou konektivitou vrátane 10,25-palcovej digitálnej prístrojovej dosky a 10,25-palcovou stredovou obrazovkou AVN alebo 8-palcovou obrazovkou Display Audio. Posádka si môže užiť tiež náladové LED osvetlenie zabudované do priestoru nôh predných pasažierov, dverí a predných kľučiek ako aj do odkladacieho priestoru v stredovej konzole.

Vynovený motor z rodiny Kappa

So 411 litrami batožinového priestoru sa Bayon napriek kompaktným rozmerom vyznačuje veľkými odkladacími priestormi. Výhodu tiež prináša inteligentný kryt batožinového priestoru, ktorý možno rozvinúť na úrovni zadných sedadiel.

Interiér nového Hyundai Bayon
Zdroj: Hyundai

Novinka od Hyundai sa vďaka vynoveným motorom z rodiny Kappa pýši výbornou spotrebou paliva a veľmi konkurencieschopnými hodnotami emisií CO2. Prepĺňané motory T-GDi so zníženým objemom a priamym vstrekovaním zaručujú vysokú účinnosť. V spojení so 48 V mild hybridnou technológiou (48 V) automobilky Hyundai a s inteligentnou manuálnou prevodovkou (iMT) to vedie k ešte vyššej úspore paliva a účinnosti.

Automatický medziplyn

Na špičke ponuky sa nachádza motor s objemom 1,0 litra T-GDi, technológiou 48 V a s výkonom 88 kW (120 k) alebo 74 kW (100 k). Spojený môže byť so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou (6iMT) alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou (7DCT).

Bayon je tiež prvým SUV modelom automobilky Hyundai vybaveným automatickým medziplynom, prvkom bežne vyhradeným iba pre vysoko výkonné verzie. Stará sa o zosúladenie otáčok motora a výstupného hriadeľa prevodovky, čím umožňuje jemnejšie a športovejšie podraďovanie. Pre motor 1.0 T-GDi spojený s prevodovkou 7DCT bude dostupný vo všetkých jazdných režimoch a v športovom režime pre motor 1.0 T-GDi 48 V spojený s prevodovkou 6iMT.