Facelift Hyundai i40
Model i40 sa pasuje ako konkurent Volkswagenu Passat či Fordu Mondeo. Je na trhu už od roku 2011, takže začiatok roka 2015 je vhodným časom na modernizáciu. Najviditeľnejšou zmenou bude nová predná maska.
Tvar masky sa inšpiroval veľkým sedanom Genesis. Klasické hmlové svetlá nahradili pásy s LED. Pochádzajú tiež od väčšieho brata. Vzadu prišlo len na iné rozloženie prvkov svetiel. Automobilka nezabudla ani na nové tvary zliatinových diskov s priemerom 16 až 18 palcov.
Interiér zostal až na možnosť novej farby koženého čalúnenia rovnaký. Prepracované boli len audiosystémy. Už základný sa bude dať ovládať cez 4,3-palcový LCD displej dotykom. Navigácia príde so sedempalcovým dotykovým displejom, ktorý bude zobrazovať aj stav vozidla a informácie z asistenčných systémov.
Hyundai i40 - do ponuky pribudne hnedé kožené čalúnenie Zdroj: Hyundai
Vo výbave sa objaví aj elektrické ovládanie veka batožinového priestoru Smart Power Tailgate. Rozmery a priestorové pomery sa žiadnym spôsobom nezmenili. Z asistenčných systémov Hyundai pridal automatické prepínanie diaľkových svetiel a identifikáciu rýchlostného limitu zaznamenaním značiek popri ceste.
Aj keď motory ostali ako pred faceliftom, všetky spĺňajú emisnú normu Euro 6. Jedine výkonnejší naftový motor 1,7 CRDi získal 4 kW (6 k) naviac, čo znamená, že ponúkne 104 kW (142 k). Na viac výkonu treba ešte počkať, pretože sa niečo šepká o dvojnásobnom prepĺňaní. Úplnou novinkou je však nahradenie šesťstupňového automatu sedemstupňovým s dvoma spojkami.
Facelift Hyundai i30
Inovácia hatchbackov a kombi nižšej strednej triedy sa nesie v podobnom duchu ako pri väčšom sedane a kombi. Predná maska so šesťuholníkovým tvarom vyzerá s chrómovými prvkami honosnejšie.
Okrem masky facelift i30 pridal aj svetlá s iným tvarom. A bokom nezostal ani vzorkovník farieb, do ktorého pribudli tri farby, čierna Jet, oranžová Caramel a biela Polar. Vnútri, najmä pri vyšších stupňoch výbavy zmení fazónu stredovej konzoly sedempalcový displej navigačného systému.
Motory sa nezmenili, len všetky ponúknu kompatibilitu s normou Euro 6. Jedine výkonnejší diesel 1,6 CRDi dostal naviac 6 kW (9 k), takže celkovo prichádza s 100 kW (136 k). Podobne ako pri i40 bude možné niektoré motory kombinovať s novým sedemstupňovým automatom s dvoma spojkami.
Hyundai i30 - okrem zmeny vizáže prichádza aj i30 Turbo Zdroj: Hyundai
Do ponuky sa konečne dostane aj ostrejšia verzia. Doteraz bol vrchol v podobe atmosférického 1,6 GDi s 99 kW (135 k). Ale po vzore Cee'd GT sa pod kapotou i30 Turbo objaví agregát s rovnakým objemom, ale výkonom 137 kW (186 k). To je o 13 kW (18 k) menej ako Kia, ale krútiaci moment 265 Nm zostal rovnaký.
Hyundai i30 Turbo potrebuje na stokilometrovú rýchlosť časový interval s dĺžkou 8 sekúnd a maximálne príde k cifre 219 km/h. Tiež bude profitovať z upraveného nastavenia podvozku a silnejších bŕzd. Bokom nezostal ani výzor, kde každý uhol vyžaruje športového ducha a interiér ozvláštnili nenápadné detaily, ale hlavne sedadlá s výrazným bočným vedením.
Hyundai i20 Coupe
Nie je kupé ako kupé. Podľa špecifikácie tried by kupé malo byť dvojdverové športové auto. V poslednej dobe automobilky používajú názov Coupe aj pre vozidlá, ktoré sú len trojdverovými alternatívami k päťdverovým hatchbackom.
Nový trojdverový Hyundai i20 tiež ponesie označenie Coupe. Bude to prvý trojdverový model tejto veľkosti, ktorý výrobca ponúkne. Celkovo je malé vozidlo nižšie o 25 milimetrov ako päťdverový model.
Hyundai i20 Coupe - trojdverák získal športovejší vzhľad Zdroj: Hyundai
Ale tvary sú športovejšie ako pri päťdveráku. Dokonca aj predný nárazník prichádza s väčšou maskou chladiča. Aj keď auto vyzerá nižšie a kompaktnejšie, vnútorné rozmery zostali rovnaké. Jedná zmena nastala v batožinovom priestore. Ten narástol o 10 litrov, na 336 litrov celkovo.
Aby i20 Coupe vyzeralo športovejšie pribudne medzi zvoliteľné farby oranžová, ktorej bude prispôsobený aj poťah sedadiel. Do ponuky sa dostane s rovnakými agregátmi ako päťdverová verzia. V ponuke sa objaví v marci budúceho roka.