Modelový rok 2012 bude znamenať pre Hyundai Genesis Coupé evolúciu na rôznych poliach. Súčasná verzia je kupé s tradičným usporiadaním, čiže motor vpredu, pohon zadných kolies. Táto kombinácia je považovaná za optimálnu pre malé športové autá a drží sa jej napríklad BMW alebo silné kúpe od Nissanu, ako 350Z, či novšie 370Z.
Genesis Coupé vydržal v pôvodnom stave štyri roky. Teraz sa retuše dotkli zovňajšku, kde najskôr upúta nová predná maska, s celkovo prepracovanou vizážou. Celý predok auto približuje línii, ktorú nastavil Veloster. LED diódy už klasicky slúžia na denné svietenie a sú z nich poskladané aj zadné svetlá.
Ponuka motorov ostala rovnaká. Slabšiu alternatívu stále predstavuje prepĺňaný dvojliter TCI z rodiny Theta. Výkon však rovnaký nezostal. Výkon poskočil o ekvivalent jedného celého Fiatu 500 1,2. To znamená, že z pôvodných 154 kW (210 k) je 202 kW (275 k). To je len o niečo menej ako mal predchádzajúci šesťvalec.
Posilňovacou kúrou prešiel aj motor V6 3,8 GDi zo série Lambda. V porovnaní s predchodcom podrástol výkon o 34 kW (47 k). Ten teraz produkuje 257 kW (350 k). To už je ale teritórium BMW M3 modelu E46, ktorý mal 252 kW (343 k).
Krútiaci moment 373 Nm v prípade štvorvalca, alebo 400 Nm pri V6 sa na zadné kolesá dostáva voliteľne cez novú osemstupňovú automatickú prevodovku.
Hyundai s týmto modelom v roku 2008 prekvapil, aj keď plány boli známe už dlhšie. Kupé s klasickým usporiadaním strhlo na seba relatívne veľa pozornosti a pomohlo značke zlepšiť imidž.
V súčasnosti sa dá na slovenskom trhu zaobstarať slabší 2,0 TCI za 27 226 eur so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a V6 s manuálom má základnú cenu 29 243 eur. Takže 223 kW (303 k) vychádza finančne porovnateľne ako Volkswagen Golf GTI s DSG a 155 kW (211 k).
Foto - Hyundai