Druhý najmenší Hyundai vstúpil na trhy v roku 2009. Onedlho by uplynuli tri roky. Problémom sa stalo, že sa tento nástupca Getzu začal vymykať z korporátnej dizajnovej schémy. Z toho dôvodu musel ísť pod pomyselný dizajnérsky skalpel.
V súlade s novodobým trendom automobilky používať dizajn pripomínajúci tekutú sochu – Fluidic Sculpture sa aj malé auto prispôsobilo. Najväčšiu zmenu zaznamenal predok auta. Svetlá obsahujú vlnovkový detail, aký používajú aj modely i30 a i40 pre denné LED svietenie.
Pôvodný nárazník ustúpil novému, viac zdôrazňujúcemu nový štýl výrobcu. Montáž iných svetiel si vyžiadala aj novú kapotu a blatníky. Zmeny na opačnom konci, vzadu nie sú také badateľné. Tí, ktorí majú naštudované tvary pôvodného modelu ľahko odhalia zmenený nárazník a svetlá s inou grafikou.
Šírka a výška i20 ostali rovnaké, zmenila sa iba dĺžka. Inovované nárazníky pridali sumárne 55 milimetrov, vpredu 30, vzadu 25. Auto tak ostalo tesne pod štvormetrovou hranicou s hodnotou 3995 milimetrov.
Pod kapotu sa nasťahuje najmenší diesel z ponuky koncernu. Z novej Kie Rio príde trojvalec s objemom 1,1 litra CRDi z rodiny U-II. Výkon 55 kW (75 k) znamená nízke emisie, pri adaptácii programu Blue Drive to je iba 84 gramov CO2 na kilometer.
Vyšší výkon produkuje 1,4 litrový naftový agregát. Pochádza z rovnakej rodiny ako slabší príbuzný, avšak má o valec viac. Maximálne ponúkne 66 kW (90 k). Vo verzii Blue Drive sa v tomto prípade emisie tiež udržia pod magickou stovkou. Budú iba 96 gramov CO2 na kilometer.
Prečítajte si aj o ďalších novinkách Ženevského autosalónu
Foto – Hyundai