Výkonné kombi nemajú veľa predstaviteľov. V tejto veľkostnej triede to je iba Mercedes-Benz C63 AMG. To je poháňané zadnou nápravou. To z Audi robí využiteľnejšie auto na snehu. Audi RS4 nič nenechalo na náhodu a vtlačilo novej RS4 kombi čo najviac pozitív.

Všetko začína vpredu novou maskou s hexagonánymi otvormi. Podľa diktátu ostatných automobilov Audi je maska veľká lichobežníková. Predné svetlá sa neobišli bez, pre Audi klasických, svetiel s denným LED svietením. Veľké náduchy pod svetlami dopĺňajú agresívny vzhľad spolu so spodným spojlerom.

Vizuálne rozšírenia končia v zadnej časti, kde sa na nárazníku udomácnil difúzor. Zadné svetlá tiež fungujú na základe technológie LED. Audi postupne ustupuje od megalomanských počtov koncoviek výfuku. Aj v tomto prípade sú iba dve oválne, na každej strane jedna.

Vnútro veľa zmien nedostalo. Štandardne sú montované športové sedadlá. Dá sa ale priplatiť za ešte športovejšie. Volant so sploštenou spodnou časťou priplácať netreba. Ten je sériovo, takisto ako početné aplikácie hliníkových povrchov.

To podstatné sa nachádza pod kapotou. Downsizing a prepĺňanie sú tomuto autu cudzie. Preto úlohu pohonnej jednotky na seba zobral motor 4,2 V8. Ručne skladané dielo vyprodukuje 331 kW (450 k) a 430 Nm.

Výkony auta hovoria sami za seba, zrýchlenie na stovku trvá 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť sa dostala na 250 kilometrov za hodinu, avšak elektronicky obmedzených. Na požiadanie zákazníka možno limit posunúť na 280 km/h.

Motor je spojený so sedemstupňovou prevodovkou S-tronic, ktorá posiela silu na všetky štyri kolesá prostredníctvom systému Quattro. V normálnej prevádzke je pomer 40 percent výkonu na predné kolesá a 60 na zadné. V extrémnej situácii môže ísť dopredu až 70 percent, alebo dozadu až 85 percent.

Športové kombi so spotrebou 11 litrov na 100 kilometrov bude začínať s cenovkou 76 000 eur.

Prečítajte si aj o ďalších novinkách Ženevského autosalónu

Foto – Audi