Nesie typové označenie Porsche 911 GT3 R a pred jeho zadnou nápravou pracuje šesťvalcový boxer 4,0 l s maximálnym výkonom 353 kW (480 k) prenášaným na zadné kolesá.

Tou novinkou je dvojica elektromotorov (2 x 60 kW/82 k) umiestnených vpredu a namiesto akumulátorov zotrvačník ukotvený na mieste spolujazdca. Pri brzdení elektromotory fungujú ako generátory, pričom napájajú zotrvačník a ten sa roztočí.

Ak vodič potrebuje zvýšiť výkon počas akcelerácie, spínačom uvoľní nakumulovaný potenciál a ten vo forme elektrickej energie napája elektromotory, ktoré prenášajú výkon na predné kolesá. Podobnosť so systémom KERS, vlani využívaným vo Formule 1, nie je náhodná.

Porsche 911 GT3 R predstavia v Ženeve a potom, ako sa na pretekársky automobil patrí, absolvuje dvadsaťštyrihodinovku na Nürburgringu.

Zdroj: 911

Foto - Porsche