Porsche už testuje prototypy nového modelu 918 Spyder, ktorý bude mať hybridné pohonné ústrojenstvo. Vozidlá preháňajúce sa po testovacích trasách majú kamufláž, ktorá odkazuje na historické pretekárske modely 917.
Hybrid poháňa elektromotor na prednej náprave dosahujúci 81 kW (109 k) a druhý na zadnej náprave, ktorý poskytuje 90 kW (122 k). Akumulátory je možné nabíjať z elektrickej siete, čo znamená, že výkonné Porsche sa radí k plug-in hybridom.
Spaľovaciu časť pohonného traktu reprezentuje motor V8 s objemom 4,6 litra. Podľa správ výrobcu dosahuje viac ako 420 kW (570 k). Jeho umiestnenie v strede vozidla kombinované s elektromotormi na oboch nápravách sľubujú výborné vyváženie a jazdné vlastnosti.
Kombinovaný výkon celého pohonného systému sa vyšplhal na 566 kW (770 k). To znamená vynikajúce dynamické parametre. Obligátny šprint na sto kilometrovú rýchlosť zvládne 918 Spyder v priebehu troch sekúnd. Rýchlostné maximum zostalo na méte 325 km/h.
Rýchlosť a zrýchlenie majú síce vynikajúce hodnoty, obe však zatieni spotreba, ktorú Porsche prezentuje. Vzhľadom na koncepciu auta a dobíjanie zo siete sa priemer dostal na prekvapivú, ba až šokujúcu hodnotu troch litrov benzínu na sto kilometrov.
Emisie Spyderu budú nemenej prekvapivé ako potreba paliva. Auto vyprodukuje iba 70 gramov CO2 na kilometer. Porsche jednoznačne naznačuje, ako by mohla vyzerať budúcnosť športových automobilov pri zavádzaní stále nových emisných noriem.
Zaujímavé fakty doplňuje špecifikácia akumulátora. Li-Ion systém s kapacitou 6,8 kWh dokáže poháňať auto na vzdialenosť 25 kilometrov bez zapnutia spaľovacieho motora. Na výlučne elektrický pohon bude možné ísť až 150 km/h.
Porsche začne 918 Spyder vyrábať v Septembri 2013 a prvé dodávky sa očakávajú v štvrtom štvrťroku toho roka.
Foto – Porsche