Hlavný prím pri facelifte nehrala ani tak inovácia vzhľadu, čo býva zvykom. Tu išlo hlavne o čísla. Nie o zrýchlenie, ani o maximálnu rýchlosť, ale o zníženie emisií.
Honda uvádza, že nová hodnota emisií CO2 do ovzdušia sa dostala pod magické číslo 100. Produkcia je nižšia o 6g/km, Insight vyprodukuje priemerne iba 96 gramov na kilometer jazdy. Tento úspech je zásluhou prepracovanej aerodynamiky a efektívnejšie pracujúceho pohonného ústrojenstva.
Motor má po novom menšie straty a iné nastavenie dostala aj prevodovka CVT (bezstupňová). Upravená bola aj klimatizácia, ktorá optimálnejšie využíva potenciál, čím aj znižuje spotrebu.
Technické inovácie doplnili aj ťažšie viditeľné zmeny exteriéru. Nová maska nezmenila celú prednú časť, len vďaka jednej lište namiesto troch pôsobí trochu ľahšie. Zadný spojler podstúpil redukčnú diétu, keď je po novom tenší. To nie je len otázka dizajnu, ale starý, hrubší spojler jednoducho zavadzal vo výhľade vzad, kým pri novom to už nie je také tragické.
Honda tvrdí, že vnútro bolo inovované len z kvalitatívneho hľadiska. Zmenou prešiel aj motor a podvozok, aby poskytoval lepší komfort a stabilitu cestujúcim.
Honda Insight sa snaží konkurovať hlavne Priusu. Napriek nevýhode v slabšom motore a menšej kapacite batérií je omnoho dostupnejšia. Cena na slovenskom trhu začína na 19 600 eurách, kým Prius v najlacnejšej verzii stojí 25 500 eur.
Insight má ako základ použitý motor s objemom 1,3 litra a výkonom 65 kW (88 k). Spotreba v spojení s použitím elektromotora sa pohybuje v kombinovanej prevádzke pod 4,5 litra na 100 km. Batérie si však oproti modelu City, na ktorého báze je Insight postavený, vyžiadali daň v podobe prírastku 120 kilogramov.
Foto – Honda