Honda CR-V patrí medzi zakladateľov triedy SUV, ako ju poznáme v Európe. Nová, štvrtá generácia, ktorá sa dostane na trh už aj na starom kontinente má byť, podľa Hondy, najviac osobným čiastočne terénnym autom. Pri čítaní medzi riadkami sa dá usúdiť, že auto sa stane crossoverom medzi SUV a normálnym osobným autom.

Štvrtá generácia v porovnaní s treťou nabrala do dĺžky len nepatrne. Závažnejšou zmenou rozmerov trpí výška. Na nej ubudlo 30 milimetrov. Zadné sedadlá spadli o 38 milimetrov a vodič sedí o 10 mm nižšie. Tieto zmeny majú zabezpečiť pocit, ktorý sa viac približuje osobnému autu.

Očakáva sa, že najviac využívanou pohonnou jednotkou pod kapotou bude naftový agregát 2,2 i-DTEC. Cez šesťstupňovú prevodovku prechádza 109 kW (148 k) a 350 Nm. Je to presne ten istý ako v poslednom sedane Accord a hatchbacku Civic. V CR-V vyprodukuje 149 gramov CO2 na kilometer.

Benzínová alternatíva bude mať objem 2,0 litra a technológiu časovania ventilov i-VTEC. Výkon je pritom rovnaký ako má naftová dva-dvojka. Krútiaci moment pri benzínovom agregáte bude výrazne nižší, 192 Nm. Emisie pri pohone predných kolies budú 168 gramov CO2 na kilometer.

Už od začiatku bude zákazník postavený pred voľbu pohonu prednej, alebo oboch náprav, pri oboch motoroch. Časom, v roku 2013, pribudne nová jednotka s objemom 1,6 litra, ktorá bude spaľovať naftu a má byť najekologickejšou pohonnou jednotkou produkujúcou iba 99 gramov CO2 na kilometer.

Svojou náturou bude nová Honda CR-V konkurovať najmä Volvu XC60, ale boj bude zvádzať aj s Fordom Kuga, Škodou Yeti, Nissanom X-Trail, Toyotou RAV4 a ostatnými zástupcami segmentu SUV. Ceny ešte stanovené neboli.

Foto – Honda