Dnes to bol náročný deň. Ráno odviezť dcéru k lekárovi, vďaka čomu som nestíhal ďalej. Do toho polročné hodnotenie so šéfom a potom ešte nanič obed. Domov sa dostanem najskôr po siedmej. Teším sa ale na cestu, na čo je nová Honda CR-V výborná. Ešte stále plná nafukovačiek z dovolenky, bude večer len moja. To ticho a izolácia od okolia mi dovolí aspoň na chvíľu si oddýchnuť.
Honda CR-V 2.2 i-DTEC vo výbave Lifestyle má najmä túto vlastnosť. Po zabuchnutí dverí sa ocitám v pokojnom svete s príjemnou hudbou (to samozrejme závisí od medzikusu medzi volantom a sedačkou). A pocitom, že prežijem aj to najhoršie vyčíňanie počasia a nadriadených.
Aj zvonku sa vydarila. Pôsobí správne masívne, no zároveň nie vulgárne do preplneného veľkomesta. Vezie si so sebou veľký batoh, ale je málo uhlov pohľadu, kde by prekážal. Drobné doplnky ju robia atraktívnejšou, atrapa športového difúzora vzadu zasa úsmevnou.
Honda CR-V (1)
Život v meste
Tu strávi najviac času. Nová CR-V sa napriek veľkosti nebráni úzkym uličkám. Ovláda sa ľahko, polomer otáčania je na úrovni osobných áut, rovnako pocit pri jazde. Aj ženské ruky si na ňu okamžite zvykli (viac v samostatnom rámčeku). Malý volant, senzory vpredu a vzadu, cúvacia kamera a veľké zrkadlá pomáhajú.
Honda si však ponechala tvrdosť radenia zo svojich športových modelov, čo k malému SUV jednoducho nepatrí. Pokiaľ nie ste vyslovený konzervatívec, zoberte automat. Hoci ani pri manuáli netreba veľa premýšľať o radení, 150-koňový motor má sily dosť vo všetkých otáčkach a zhruba 1700-kilový batoh ho netrápi. Navyše to ticho má za následok, že bez pohľadu na otáčkomer netušíte, v akých otáčkach sa pohybujete.
Honda CR-V (5)
Čo v stresujúcom meste neoceníte, je chaotické ovládanie rádia, palubného počítača a telefónu podelené na viaceré miesta. Tlačidlá sa duplikujú, niekedy treba pre posun v menu ťukať, inokedy točiť. A prečo na mňa Honda pri nastavovaní telefónu rozpráva a nemôžem ju umlčať?
Hoci centrálny displej je plne farebný, v dobe nahryznutých jabĺk pôsobí jeho grafika ako spred desiatich rokov. Považujem to za premrhaný potenciál, ani možnosť navoliť si vlastné pozadie, napr. „duckface“ vašej priateľky, to nezachráni.
Komfort pruženia je presne taký, ako očakávate. Jamy a nerovnosti filtruje, i keď menej než by sa patrilo na stredne veľké SUV. Väčšie ho navyše trochu rozhádžu. To je ale daň za to, že jazdí ako osobné auto. Avšak veľmi sa nenakláňa a nemá problém ani v tiahlych diaľničných zákrutách, ani na rozbitej kamenistej ceste do lesa. Dáva to veľký pocit slobody, navyše naftový motor 2,2 dostanete iba s pohonom všetkých štyroch kolies (zadné sa automaticky pripájajú, keď predné nestačia - systém Haldex 4. generácie).
Honda CR-V (12)
Pred dovolenkou
Pri objeme základného kufra 589 litrov a po sklopení zadných sedačiek a naložení až po strechu 1669 litrov sa netreba báť, že sa svokra nevojde. Poteší praktický detail – zadné sedadlá sklopíte jedným ťahom. Najprv sklonia hlavu opierky, potom sa vyklopí sedák a do toho smutne zapadne aj operadlo. Budete to neustále ukazovať priateľom. Kto vravel, že rodinné auto nemá potenciál zaujať na party? Samozrejmosťou sú háčiky a sieťky.
Dobrý dojem robí priestrannosť interiéru. Miesta na nohy aj hlavu je viac než dosť a pritom za volantom nemáte pocit, že sedíte za volantom tanku. S autom ste spojení naplno. Na odkladacích priestoroch sa nešetrilo, no sú členité a veľké predmety niet kam schovať.
Vyhotovenie, tvary a farby sú japonsko-americké, miesto luxusného vyvolávajú skôr dojem trvácnosti a odolnosti voči nástrahám rodiny alebo zablateného bicykla. Výbava Lifestyle prináša efektnú kombináciu kože a alcantary.
Honda CR-V (23) 1669 litrov až po strechu
Na dlhej ceste
Opäť pri tom. Ticho poteší aj na diaľnici, ruší ho jedine aerodynamický hluk a prípadný motorček stieračov. Keď som pri 130 km/h vyradil na neutrál, okrem rýchlejšie sa približujúceho auta za mnou sa nezmenilo nič. Komfort pruženia je výborný, naopak pri vyšších rýchlostiach prekáža príliš voľné riadenie a trochu vyššia citlivosť na bočný vietor.
To sa však už stmieva a začína pršať. Ja zívam, Honda ožíva. Sama vypína a zapína diaľkové svetlá, manuálne jej takmer netreba pomáhať. Automatický dažďový senzor funguje spoľahlivo a kvetinka v móde Econ sfarbuje prístrojový panel striedavo na zeleno pri úspornej jazde a na bielo pri zrýchľovaní. Mimo toho kvetinka nemení pocitovo nič.
- Niečo z poznámok: praktické sklápanie sedačiek, extrémne veľa tlačítok, super cúvacia kamera, batoh, veľké zrkadlá, kožený detail na nohu, zbytočné dlhý ťah ručnej brzdy, neskutočne tiché, plynulý jazdecký prejav, ticho preruší len motorček stieračov, prečo pri párovaní telefónu pani rozpráva, ľahké ovládanie
Honda CR-V (16)
Dlhodobá spotreba? Kvôli diaľniciam vyššia – na úrovni 6,7 litra na 100 kilometrov, no v meste klesne, zrejme aj vďaka systému Start-Stop. Honda CR-V je vo svojej štvrtej generácii dospelé auto pre rodinu alebo aktívneho človeka, ktorý potrebuje do auta naložiť aj bicykel, lyže a priateľov na grilovačku. Ako bonus v nej po náročnom pracovnom dni na všetko zabudnete. A to ticho!
Systém štart a definitívny stop
Aj nové CR-V je vybavené systémom Start-Stop, ktorý na križovatkách vypína kvôli emisiám motor. Honda ma však jedného dňa prekvapila definitívnym stop, kedy už nenaštartovala. Pred križovatkou, uprostred slnečného letného dňa zrazu umrela batéria. Treba dodať, že importér reagoval promptne a nikto nechápal, ako sa to mohlo stať. V dnešnej dobe ide asi o takú pravdepodobnú poruchu, že vám na sídlisku prehryzie káble alpský bobor.
Ženským okom
„Môj prvý zážitok zašoférovať si SUV, akým je táto Honda, dopadol pozitívne. Predsudky ako príliš veľké a nemotorné, sa vytratili po niekoľkých minútach jazdy. Ľahučké riadenie či už v zákrutách alebo na parkovisku, bolo asi najväčším prekvapením. Ľahšia manipulácia pri radení by určite zvýšila komfort. Vnútorný priestor nie je veľmi vyšperkovaný, za to priestranný a ideálny na detské hry na zadnom sedadle. Tak už len si vybrať tú správnu farbu.“
Honda CR-V (10)
Verdikt
Honda CR-V 2.2 i-DTEC Lifestyle stojí 31 690 eur. Za to máte takmer plne vybavené auto, kde okrem navigácie nechýba nič. Je všestranná, môžete ju požičať manželke, ísť na dovolenku s deťmi a v pondelok ráno do práce. Nečakajte športové jazdné zážitky, na to sa predajcu pýtajte na značku Type-R. Tých zopár nevydarených detailov neprekoná slušnú spotrebu a dokonalú izoláciu od zlého sveta za oknami.
Technické údaje Honda CR-V 2,2 i-DTEC 4WD Lifestyle | |
Motor | 2,2 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 110 (150) pri 4000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 350 pri 2000-2750 |
Pohon | 4x4 |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 9.7 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 6,7/5,3/5,8 |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 589/1146 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1653-1753 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4570/1820/1685 |
Cena (eur s DPH) | 31 690 |
TREND.sk test - najnovšie autá z užívateľského pohľadu.
TREND test - najnovšie autá z pohľadu motoristického nadšenca.
Prečítajte si všetky testy.