Kde sa dvaja bijú, tretí vyhráva. Honda oznámila, že Civic Type-R zvládol prejazd po okruhu za 7 minút a 50,38 sekundy. To je o necelé štyri sekundy menej ako Mégane Trophy R.

Lenže nie je všetko zlato, čo sa blyští a aj tu tkvie jedno ale. Verzia použitá na dosiahnutie rekordu bola predprodukčná a vo výbave nefigurovala klimatizácia ani audiosystém a dokonca chýbalo aj sedadlo spolujazdca. To malo kompenzovať váhu ochranného rámu. Preto je rekord zatiaľ neoficiálny a Honda určite bude skúšať šťastie aj s produkčným kusom.

Civic má predpoklady dosiahnuť prvenstvo. Pod prednou kapotou má motor s objemom dva litre dopovaný turbom. Dosahuje až 228 kW (310 k) a 400 Nm. Automobilka tvrdí, že so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou zrýchli na stovku za 5,7 sekundy a maximálne dosiahne 270 km/h.

Správaniu v zákrutách pomôže adaptívny systém tlmičov a o zastavenie sa starajú brzdy od Bremba s priemerom 350 milimetrov vpredu. Honda kvôli vysokému výkonu použila konštrukciu prednej nápravy eliminujúcu trhanie volantom pri prudkom zrýchlení. Funguje na princípe uchytenia v dvoch osiach.

Honda Civic Type-R - športové sedadlá dopĺňajú charakter Zdroj: Honda

Vonkajšie a vnútorné zmeny Honda naznačovala už dlhšie. Nový Civic Type-R vyzerá ako z počítačovej hry, najmä vďaka obrovskému zadnému krídlu, enormnému difúzoru a koncovkám výfukov s priemerom húfnice. Vnútro má samozrejme športové sedadlá a dokonalú kovovú radiacu páku.