Do sériovej produkcie vôbec nemá ďaleko predstavený kus Hondy Civic Type-R. Veď nie je označený ako koncept, ale priamo ako prototyp. Podobne ako ten súčasný, bude aj budúci športovec výrazne tvarovaný. Zostáva megalomanské zadné krídlo aj so zvláštnym tvarovaním.
Na prednom nárazníku sú otvory na prívod vzduchu a okolo hmloviek aj ich imitácie. Agresívny štýl podčiarkuje zárez v kapote na miestach, na ktorých ho má aj Subaru WRX STI. LED svetlá tiež prispievajú k agresívnemu vzhľadu.
Zadná časť okrem výrazného krídla ponúka pohľad na nemenej výrazný nárazník. Obrovský difúzor má v strede priestor na koncovky výfuku. Netradične vyzerajúce výfuky majú aj šancu na produkciu.
Dvadsaťpalcové disky, medzigeneračne väčšie o jeden palec, majú pomôcť pri tvorbe rekordu na okruhu Nürburgring, ktorý si výrobcovia potichu určili za referenčný. Aktuálne mu kraľuje Volkswagen s Golfom GTI Clubsport S, ale Renault pracuje na novom Mégane RS, takže ani Honda to nebude mať ľahké.
Honda Civic Type-R prototyp - najmenšiu šancu na sériovú výrobu má povrchová úprava Zdroj: Honda
Špekuluje sa, že pod kapotou bude rovnaký agregát ako v súčasnosti. Dvojlitrový štvorvalec s turbom má aktuálne 228 kW (310 k), ale mohol by sa dostať až na 257 kW (350 k), čo by poskytlo dostatočný arzenál na pokus o prekonanie rekordu.