Automobilka Porsche si tradície cení. A tú konkrétnu, podľa ktorej autosalóny najvyššieho svetového rangu vždy obsadí dosiaľ nepoznaným plnokrvníkom. Ak náhodou jej výrobný cyklus neprináša absolútne nový model alebo generačnú výmenu, skonštruuje aspoň derivát, ktorý fajnšmekri už programovo očakávajú. Najčerstvejší príklad: v expozícii parížskeho autosalónu zaujme pozíciu obletovaného exponátu nová verzia radu 911. O 44 mm širšiu karosériu si vypožičala od staršieho súrodenca – štvorkolky Carrera 4 a vo výrezoch jej blatníkov má vtesnané originálne načierno lakované disky kolies RS Spyder s centrálnou maticou a pneumatikami širšieho formátu 305/30 R19 na zadnej náprave. K identifikačným znakom patrí aj čierne lemovanie spodkov prahov, predného spojlera či zadného difúzora a konečne aj označenie Carrera GTS nielen vzadu, ale aj na spodkoch dverí.

Pod zadnou kapotou zaujíma pozíciu pohonnej jednotky 3,8-litrový boxer prevzatý z modelu Carrera S. Zásadná zmena sa odohrala len na strane sacieho potrubia. To nové má namiesto jedinej šesť podtlakovo ovládaných klapiek, a tie optimalizujú výkon v širokom rozsahu využiteľných otáčok. Výsledok – maximálny výkon vzrástol z pôvodných 283 kW (385 k) na 300 kW (408 k). V tandeme s motorom pracuje šesťstupňová manuálna prevodovka a za príplatok dvojspojková automatická PDK. Pritom každá z nich posiela krútiaci moment na zadné kolesá. Carrera GTS tak dosahuje maximálnu rýchlosť 306 km/h, teda o 4 km/h vyššiu ako Carrera S. Čas potrebný na dosiahnutie stovky zas skracuje o 0,1 sekundy (4,2 s). Pritom s priemernou spotrebou 10,2 l/100 km v kombinovanom cykle je aj o 0,4 l úspornejšia. Vyrábať sa bude v karosárskych verziách kupé a kabriolet. Cena v Nemecku od 104 935 € (3 161 392 Sk). 

Zdroj: 03

Zdroj: 04

Foto - Porsche