Tuning SUV sa uberá v poslednej dobe smerom k zhoršeniu jazdných vlastností v teréne a zlepšeniu tých na ceste. Najvýraznejšie zlepšenie sa však dá dosiahnuť prechodom ku nižšiemu kombi. Príkladom je aj Hofele Design Cayster GT 670.

Hofele si zobralo do parády Porsche Cayenne, model 958. Vyvinulo preň sadu plastov zahŕňajúcich kompletný set spredu až dozadu. Nový predný nárazník s inou maskou, rozšírenia blatníkov, prahy a zadný nárazník s difúzorom pre lepší prítlak vyjdú potenciálneho záujemcu na 4690 eur.

Za ďalších 2990 eur úpravca zušľachtí Cayenne špeciálnou kapotou s odvetrávaním a karbónovými detailmi. To stále nezlepšuje jazdné vlastnosti. Tým by mala pomôcť úprava softvéru podvozku. Po novom by sa auto malo dostať až o 40 milimetrov nižšie ako je v sériovom stave.

Samozrejmosťou je ponuka diskov s priemerom od 20 do 22 palcov. To už zabíja akúkoľvek myšlienku opustiť komfort a hladkosť asfaltových ciest. Miernou kompenzáciou za tento neduh, keď skoro terénne auto už terén ani nezbadá je prečalúnenie interiéru do dvojfarebnej kombinácie Starlight s karbónovým obložením.

Hofele pri tomto nekončí. Ponúka aj mierne poladenie motora. Cayenne Diesel umožní dosiahnuť o 51 kW (70 k) viac ako v sériovom stave. Po kúre teda dosahuje 232 kW (315 k) a 650 Nm, čo je nárast o rovnú stovku.

Hybrid neostal na okraji pozornosti a zvýšenia výkonu. Nárast je ešte vyšší ako u naftovej verzie. Výkon narástol po návšteve u nemeckého úpravcu o 74 kW (100 k) na 354 kW (481 k). Krútiaci moment sa tiež zvýšil. Nárast predstavuje 157 Nm a nový vrchol sa posunul na 737 Nm.

Foto – Hofele Design