Nová verzia, označená ako modelový rok 2019, neprináša, na prvý pohľad, výrazne iný vzhľad. Až pri detailnejšom skúmaní sú zrejmé iné svetlomety, dlhší predný previs, zapustené zadné svetlá, premiestnené viečko nádrže a tiež príliš oblé spätné zrkadlá.

To, čo nie je hneď vidieť sú zmeny rozmerov. Dĺžka zaznamenala nárast o 53 milimetrov, ale dôležitejší je nárast šírky. Najviac kritizovaný rozmer Géčiek doteraz narástol až o 121 milimetrov, čo zlepší stabilitu, ale hlavne priestor pre posádku.

Mercedes-Benz triedy G 05 Zdroj: Mercedes-Benz

Výsledkom veľkostných a tvarových zmien je naozaj lepší priestor na život vnútri. V úrovni lakťov vpredu pribudlo 68 milimetrov a vzadu 56 milimetrov. Najzásadnejší nárast zaznamenal priestor na nohy zadných pasažierov. Pribudlo 150 milimetrov.

Nová generácia Géčka nestráca nič z terénnych schopností, ktoré mala doteraz. Stále ponúka uzávierky všetkých troch diferenciálov. Taktiež sa nezbavil ani redukovaných prevodov. Medzi nápravami dokonca vzrástla svetlá výška o 6 milimetrov na 241 milimetrov. Brodivosť tiež zaznamenala nárast o 100 milimetrov. Nové Géčko dokáže prebrodiť až 70 centimetrovú vodu.

Mercedes-Benz triedy G 09 Zdroj: Mercedes-Benz

Jazdu zlepší znížená hmotnosť. Ubudlo 170 kilogramov. Auto vyrábané v rakúskom Grazi bude mať na začiatok pod kapotou iba benzínový motor. Verzia G500 znamená štvorlitrový osemvalec s prepĺňaním a výkonom 310 kW (422 k). Maximálny krútiaci moment, 610 Nm je dostupný v širokom spektre otáčok, od 2 000 do 4 750. Pritom výrobca udáva kombinovanú spotrebu na prijateľnej úrovni, 11,1 litra benzínu na sto kilometrov. Emisie vychádzajú na 263 gramov CO2 každý kilometer.

Motor je spojený s deväťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá bola špeciálne kalibrovaná práve na použitie v legendárnom off-roade. Množstvo prevodových stupňov znamená aj tichšiu jazdu.

Mercedes-Benz triedy G 12 Zdroj: Mercedes-Benz