To, že firma Gemballa, špecializujúca sa na úpravy Porsche mala v minulosti problémy je známe. Dokonca aj to, že v prípade figurovali rôzne finančné machinácie, mená ľudí z rôznych krajín a únosy. To však nič nemení na tom, že začiatkom milénia predvádzala úpravy schopné konkurovať napríklad TechArtu.

Pár rokov stačilo na vykryštalizovanie situácie a značka Gemballa sa znova vrátila do rovnakej oblasti podnikania. Na mušku si konštruktéri a návrhári zobrali úplne novú verziu kabrioletu 911 (991) Carrera S Cabriolet.

Základom odlíšenia je samozrejme vonkajší balík doplnkov. Predný pohľad zmenil iný nárazník s troma veľkými otvormi na chladenie. Hlboké bočné prahy prechádzajú plynule do zadného nárazníka obsahujúceho difúzor.

Zadné partie sa však nezmenili len kvôli nárazníku. Až priam šokujúco pôsobia koncovky výfuku. Vzhľad troch rúr na po oboch stranách difúzora len tak ľahko u konkurencie vidno nie je. Nízka hmotnosť nových dielov je zaručená použitým materiálom. Tým sa predpokladateľne stal kabrón.

Gemballa si úpravu vonkajších panelov auta cení na 19 860 eur s nemeckou DPH. Cena obsahuje aj lakovanie a inštaláciu setu. Za ďalších 9 895 eur dodá úpravca dvadsaťjedenpalcové zliatinové disky GForged-One .

Doplnkové disky sú naviac ľahšie ako originálne dvadsiatky. V rámci ceny sú aj pneumatiky s rozmerom 245/30ZR21 vpredu a 305/25ZR21 vzadu.

Motor ostal sériový a ponúka z objemu 3,8 litra výkon 298 kW (400 k) a krútiaci moment 440 Nm. S dvojspojkovou prevodovkou PDK zrýchli na stovku za 4,7 sekundy a ručička tachometra bude stúpať až k cifre 299 km/h.

Foto – Gemballa